سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی سازمان شهرداری‌ها کشور تاکید کرد

ضرورت توجه به موضوع آتش نشان داوطلب

    کد خبر :504305
عملیاتی ورزشی آتش نشانان سراسر کشور

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی سازمان شهرداری‌های کشور از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد.

سید حبیب راضی در مراسم اختتامیه دوازدهمین المپیاد عملیاتی ورزشی آتش نشانان سراسر کشور که به میزبانی شهر یزد برگزار شد از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در کنکور سراسری خبر داد .

وی افزود: طبق ارزیابی و پژوهش‌های علمی که از جامعه صورت گرفته است، نگاه مردم از آتش نشانان از حیث اعتماد و قهرمانی از نگاه خدماتی به مهندسی تبدیل شده است. متاسفانه از این اعتماد و نگاه شهروندان در هیچ قسمت دیگری از شهرداری نیست .

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: این اعتماد و نگاه شهروندان که به آتش نشانی وجود دارد ظرفیت بسیار خوبی است تا مشارکت شهروندی را افزایش دهیم .

راضی تصریح کرد: متاسفانه در زمینه آتش نشان داوطلب به‌صورت جدی اقدام نشده است و تا زمانی که نگاه ما به شهروندان یک نگاه رسمی است نمی‌توان آتش‌نشان داوطلب را توسعه داد و از سازمان‌های مردم نهاد با کدهای خاص استفاده کرد.

سرپرست دفتر هماهنگی عمرانی و خدمات شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور ادامه داد: ما تنها کشور آسیایی هستیم که در کمیته فنی پیشگیری اروپا عضو هستیم و باید همچون کمیته‌ای را در کشور و نگاه ویژه‌ای به کیفیت و استاندارد داشته باشیم. این حرکت با رویکرد پیشگیری ما را به هدف می‌رساند.

وی‌ خاطرنشان کرد: اخیراً در کشور، کمیسیون خاص کلانشهرها به ریاست وزیر کشور تشکیل شده است و کلانشهرها موانع را به دولت اعلام می‌کنند. در این کمیسیون ظرفیت‌های قانونی در دولت ایجاد می‌شود. به عنوان مثال می‌توان از اضافه شدن مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی حریق در دفترچه کنکور سال آینده نام برد و تا سال آینده که کنکور برگزار شود، امسال هرکدام از پرسنل آتش نشانی که تمایل داشته باشند به طور خاص می توانند معرفی و در دانشگاه خواجه نصیرالدین ادامه تحصیل دهند.

به گزارش ایسنا راضی در پایان گفت: بحث قانون آتش نشانی‌ها در لایحه‌ای در کمیسیون دولت مطرح شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید