امکان شناسایی جنین «لب شکری» با انجام سونوگرافی

    کد خبر :502945

عضو انجمن رادیولوژی ایران، با اشاره به امکان شناسایی جنین لب شکری با سونوگرافی، گفت: این موضوع در ۱۸ تا ۲۲ هفتگی بارداری قابل شناسایی است.

شهرام اخلاق‌پور، در کنگره تازه‌های سونوگرافی و اقتصاد رادیولوژی، در ارتباط با سونوگرافی سه بعدی، اظهار داشت: این نوع سونوگرافی کاربرد جدیدی از این روش تصویربرداری است که بازسازی دو بعدی را سه بعدی کرده و به صورت آنی ارائه می‌دهد.

وی افزود: مطالعات زیادی در مورد عوارض احتمالی این روش انجام گرفته و مشخص شده در صورتی که قوانین لازم در این زمینه رعایت شود و میزان انرژی صوتی وارده به جنین استاندارد باشد ضرری به همراه نخواه داشت.

این متخصص رادیولوژی، گفت: در ۱۸ تا ۲۲ هفتگی جنین می‌توان بررسی آنومالی آن را انجام داد که سونوگرافی سه و چهار بعدی در تشخیص ضایعاتی همچون لب شکری، کوتاهی اندام و ناهنجاری‌های سطح بدن می‌تواند مؤثر واقع شود.

اخلاق‌پور خاطرنشان کرد: تشخیص سندرم دان از طریق سونوگرافی در هفته یازده تا سیزده بارداری با اندازه‌گیری ضخامت پشت گردن جنین و بررسی استخوان بینی آن قابل شناسایی است و اگر در این زمینه پزشک مشکوک شود تست از طریق خون مادر، جفت یا مایع آمینیوتیک قابل بررسی است. همچنین سندروم دان تست‌های خونی تشخیصی دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید