جلسه بررسی رفع مشکلات اجرایی قانون افزایش مرخصی زایمان برگزار شد

معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری از برگزاری جلسه بررسی رفع مشکلات اجرایی و اعتباری قانون افزایش مرخصی زایمان خبر داد.

با توجه به اینکه زنان شاغل در بخش خصوصی نیز نیازمند و متقاضی بهره مندی از اجرای قانون هستند، طی نشست هایی با مسئولان این بخش، راهکارهای اجرایی شدن قانون در این حوزه نیز مورد بررسی قرار می گیرد.
براساس این گزارش، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری در چارچوب سیاست های کلی جمعیت و خانواده و بررسی رفع مشکلات اجرائی و اعتباری قانون افزایش مرخصی زایمان و پیرو اقدامات و پیگیری ها ی قبلی جلسه ای را با حضور نمایندگانی از معاونت اجتماعی سازمان برنامه و بودجه ، معاونت فنی – درآمد سازمان تأمین اجتماعی، معاونت روابط کار و مشاور امورزنان و خانواده وزارت تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی برگزارکرده است.
این نشست ها با تاکید بر این موضوع که ارائه تسهیلات و امتیازات به مادران در دوران بارداری و شیردهی با حفظ امنیت شغلی آنان ، سرمایه گذاری بر سلامت زنان و خانواده و جامعه است و اثرات مثبت آن متوجه جامعه خواهد شد به بررسی راهکارهای قابل اجرا جهت فراهم شدن زمینه اجرای دقیق قانون پرداخت.
دراین جلسه همچنین با توجه به این که زنان در طول سنوات کاری مسیر ارتقای شغلی متفاوتی از مردان دارند و 2 سال پایانی خدمت ایشان الزاما بیشترین سال های درآمدی آنان نخواهد بود، موضوع تغییر رویه احتساب پرداخت بازنشستگی براساس 2 سال پایانی برای زنان مطرح شد با طرح در دست انجام سازمان تأمین اجتماعی تحت عنوان «جدول امتیازی» ‌عدالت در پرداخت ها نیز در آینده نزدیک محقق خواهد شد.
در پایان این جلسه مقرر شد. کمیته ای تخصصی با حضور نمایندگان یاد شده در اسرع وقت تشکیل شود و با بررسی دقیق وضعیت آماری متقاضیان مرخصی زایمان، میزان واقعی اعتبار مورد نیاز برای ما بالتفاوت سه ماه را تعیین کنند و جهت بررسی نهایی دراختیار ریاست سازمان برنامه و بودجه قرار دهند.
به گزارش ایرنا ، معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری در خصوص تاریخ برگزاری جلسه بررسی رفع مشکلات اجرایی و اعتباری قانون افزایش مرخصی زایمان و نیز مکان آن اشاره ای نکرده است .
دیوان عدالت اداری، 2 سال پیش ، رأی وحدت رویه درباره اعطای مرخصی زایمان به زنان شاغل را صادر کرد. این یعنی اینکه پس از این، زنان کارمند هنگام زایمان به طور عادلانه از فرصت 9 ماهه مرخصی استفاده خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید