دستورالعمل اجرایی برنامه تولید و اشتغال ابلاغ شد

    کد خبر :501655

وزیر صنعت، معدن و تجارت دستورالعمل اجرایی تفاهم نامه منعقد شده بین این وزارتخانه و سازمان برنامه و بودجه در زمینه برنامه ریزی تولید و اشتغال را به استانداران سراسر کشور ابلاغ کرد.

به گزارش بازتاب به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، این تفاهم نامه با موضوع برنامه تولید و اشتغال حوزه صنعت و معدن آذرماه سال جاری بین این دو دستگاه اجرایی امضا شد.

بر اساس این تفاهم نامه تکمیل طرح‌های نیمه تمام صنعتی و معدنی با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد برای ۲۰۶۶ واحد و پیش بینی اشتغال برای حدود ۱۳۰ هزا ر نفر و نیز برنامه توسعه واحدهای موجود) بازسازی و نوسازی (۲۱۶۵ واحد و ایجاد فرصت شغلی به میزان ۵۱ هزار نفر برنامه ریزی شده است.

همچنین تأمین سرمایه در گردش برای واحدهای فعال صنعتی و معدنی موجود و ایجاد اشتغال برای ۸۷ هزار و ۴۲۹ نفر پیش بینی شده است.

بر اساس این تفاهم نامه، یارانه پیش بینی شده از محل منابع داخلی بانک‌ها و منابع صندوق توسعه ملی به میزان ۵۰ درصد برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ۳ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال، باز سازی و نوسازی ۵ هزار و ۵۷۷ میلیارد ریال و سرمایه در گردش یک هزار رو ۴۵۰ میلیارد ریال بوده است.

همچنین در این تفاهم نامه پیش بینی شد ۴۰ هزار و ۲۱۸ میلیارد ریال تسهیلات به طرح‌های نیمه تمام، ۷۰ هزار و ۴۳۵ میلیارد ریال به بازسازی و نوسازی و ۹۰ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریال برای تأمین سرمایه در گردش واحدهای صنعتی اختصاص یابد.

در این طرح بانک‌های ملی، ملت، تجارت، صنعت و معدن، سپه، صادرات، پست بانک، رفاه کارگران، کشاورزی، توسعه تعاون و آینده مشارکت می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید