مجمع عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی برگزار شد

  • ورزشی
  • شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۳۷
    کد خبر :499585

مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با حضور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رییس مجمع فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی برگزار شد.

به گزارش بازتاب و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی، در این مجمع، تقویم و بودجه فعالیت‌های سال ۱۳۹۸ فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، آیین‌نامه تشکیل انجمن‌های ورزشی فدراسیون، اصلاحیه آیین‌نامه هیئت ورزشی استانی مراکز آموزش عالی، آیین‌نامه حق‌التعلیم مربیان ورزشی و دستورالعمل پرداخت حق‌الزحمه کادر فنی و اجرایی جشنواره‌ها و مسابقات ورزشی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی کشور بررسی و به تأیید اعضا رسید.

در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی مجتبی صدیقی رئیس سازمان امور دانشجویان، سیدعبدالحمید احمدی معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، شاهرخ شهنازی دبیرکل کمیته ملی المپیک، محمدرضا دهخدا رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مدیران کل تربیت بدنی بخش های آموزش عالی، رؤسای هیئت‌های ورزش‌های دانشگاهی استانی سراسر کشور و اعضای هیئت رئیسه این فدراسیون نیز حضور داشتند.

در پایان این نشست، با اهدای لوح تقدیر از رؤسای هیئت‌های ورزش دانشگاهی استانی برتر نیز قدردانی و تجلیل شد.

*دهخدا: امسال موفقیت‌های زیادی در ورزش دانشگاهی داشتیم

در این نشست محمدرضا دهخدا نیز گزارشی از عملکرد یک ساله فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی ارائه کرد. دهخدا گفت : مشارکت سایر بخش ها و دسترسی به اسناد بالادستی از دیگر مطالبات فدراسیون ورزش های دانشگاهی است.

وی افزود: سال ٩٧ در مقایسه با سال قبل، از نظر اقدامات و برنامه های انجام شده در فدراسیون ورزش های دانشگاهی، سالی پرکار و مهم بود.
دهخدا با اشاره به برخی اقدامات صورت گرفته، عنوان کرد: حضور در مسابقات بین المللی و کسب نائب قهرمانی در رشته کاراته و کسب ٤ مدال طلا در ووشو از دستاوردهای این حضور بوده است.

وی در ادامه به حضور در رویدادهای مختلف ورزش دانشجویی و اعزام های بین الملی اشاره کرد و گفت: امسال دانشجویانی را به دوره های آموزشی داوطلبان به مسکو و ایتالیا اعزام کردیم.

برگزاری جلساتی در رابطه با یونیورسیاد دانشجویی، بزرگداشت روز ورزش دانشجویان، اعزام تیم های فوتبال، سنگ نوردی، شرکت تیم های بسکتبال سه در سه زنان و مردان، شرکت در مسابقات پاورلیفتینگ و کسب مدال، برگزاری المپیاد و جشنواره در ١٦ استان و افزایش فعالیت هیات های ورزشی دانشجویی از دیگر اقدامات فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی در سال ٩٧ است.

*غلامی: فدراسیون یک بازوی مهم کنار وزارت علوم و دانشگاه‌ها به حساب می‌آید

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مجمع عمومی سالانه فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی که امروز (شنبه) در محل این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به ضرورت تداوم تلاش های موثر به منظور کشف استعدادهای دانشجویان در امر ورزش و تقویت فضای شور و نشاط و شادابی در میان دانشجویان و دانشگاهیان، شناخت و بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه‌ها را در کنار فعالیت‌های فدراسیون و نهادهای مرتبط مانند کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان بسیار موثر توصیف کرد.

غلامی در این نشست، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی را بر اساس قانون وزارت علوم تحقیقات و فناوری نهادی مهم و اثرگذار برشمرد و گفت: این فدراسیون جهت کمک به انجام وظایف تربیتی مجموعه دانشگاه‌ها فعالیت می‌کند و لذا این مجمع از جایگاه مهمی برخوردار است.
وی افزود: نگاه به اهداف فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی نشان می‌دهد که این فدراسیون یک بازوی مهم کنار وزارت علوم و دانشگاه‌ها به حساب می‌آید که به سلامت جسمی و روحی دانشگاهیان و آموزش‌های لازم برای حضور آنان در جامعه و تربیت اجتماعی افراد و در بخش ارتباطات بین‌المللی در توسعه روابط و صلح و صمیمیت میان دانشگاه‌های جهان، جایگاه و نقش مهمی برعهده دارد.

وزیر علوم، با تاکید مجدد بر ظرفیت‌های بخش دانشگاهی در امر ورزش اظهار داشت: سازمان امور دانشجویان و صندوق رفاه دانشجویان بخشی از توان خود را برای حمایت از ورزش‌های دانشگاهی گذاشته‌اند که البته باید در تامین منابع مالی و هماهنگی و هم‌افزایی برای زمان تنظیم بودجه هماهنگی‌های بیشتری صورت پذیرد و در این راه از کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان و ظرفیت‌های دانشگاهی کمک گرفت زیرا که هر چه توان این فدراسیون افزایش یابد و فعالیت‌ها توسعه پیدا کند نتیجه آن در فعال‌سازی و شکوفاسازی دانشجویان مشهودتر خواهد بود.

غلامی ادامه داد: تشکیل شورای عالی ورزش با طرح این موضوع در جلساتی با حضور وزارت ورزش و جوانان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایده خوبی است که با هماهنگی‌های قوی‌تر این مجموعه‌ها چنین شورایی می‌تواند نقش کاربردی داشته باشد.

وی، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی را به عنوان بخش مهمی از بدنه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: من هم از باب تشکیل جلسات این مجمع و کمک به انجام وظایف در خدمت شما دوستان هستم و از هیچ تلاش و کوششی برای تقویت و پشتیبانی از این فدراسیون کوتاهی نخواهیم داشت و امیدوارم در سال آینده با وجود کمبودهای مالی با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با هم و استفاده از ظرفیت‌های موجود در دانشگاه ها بتوانیم گام‌های خوبی را در این مسیر برداریم.

*صدیقی: تعداد نفرات اعزامی به مسابقات یونیورسیاد به بودجه بستگی دارد

معاون وزیر علوم گفت: تعداد ورزشکاران و تیم های اعزامی به مسابقات یونیورسیاد اواخر فروردین سال آینده و بعد از تعیین بودجه مشخص خواهد شد.

مجتبی صدیقی معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان در حاشیه جلسه مجمع فدراسیون ورزش های دانشگاهی درباره برنامه های وزارت علوم برای اعزام کاروان ایران به مسابقات یونیورسیاد گفت: باید با یک برنامه ریزی خوب نتایج دو دوره قبل را تکرار کنیم. بار سنگینی روی دوش داریم چرا که منابع مالی محدود است. بنابراین باید کاروانی با راندمان بالا به یونیورسیاد اعزام کنیم که هم در هزینه ها صرفه جویی شود و هم اعزام ها کیفی باشد.

وی در پاسخ به این پرسش که وزارت علوم چقدر به فدراسیون ورزش های دانشگاهی برای اعزام به یونیورسیاد کمک می کند؟ اظهار کرد: عمده تامین هزینه ها بر عهده وزارت علوم است اما همیشه از کمک های سایر دستگاه ها از جمله وزارت ورزش، کمیته المپیک و فدراسیون های ورزشی هم استفاده می کنیم. شاید این کمک ها مستقیم نباشد ولی در بحث برگزاری اردوها و مباحث پشتیبانی به ما کمک می کنند. هر چند که بار اصلی روی دوش وزارتخانه است.

معاون وزیر علوم درباره بر آورد مالی برای مسابقات دانشجویان جهان تاکید کرد: این برآورد مالی متناسب با اولویت بندی رشته هاست. دو، سه اولویت در نظر فدراسیون است که بسته به میزان اعتبارات مصوب در مجلس در حوزه تربیت بدنی وزارتخانه بررسی می شود. اولویت اول، اعزام ۱۱ تیم دختران و پسران است با یک کاروان ۸۰ نفری. ممکن است اولویت های دیگر را انجام بدهیم و نفرات بیشتری اعزام کنیم.

صدیقی در پاسخ به این پرسش که آیا ممکن است تعداد رشته ها کمتر هم بشود، گفت: بله، چون قابل پیش بینی نیست. اواخر فروردین ۹۸ و یا اوایل اردیبهشت ماه تکلیف این موارد مشخص می شود و متناسب با اعتبارات تعداد رشته ها و ورزشکاران تعیین می گردد. امیدواریم نسبت به دوره گذشته در تعداد نفرات اعزامی خیلی کاهش نداشته باشیم.

معاون وزیر علوم در پایان در پاسخ به این سوال که آیا ارز کاروان ایران برای حضور در یونیورسیاد دولتی خواهد بود، گفت: ارز دولتی که نداریم، یا باید از ارز «نیما» استفاده کنیم و یا همان ارز شناور. همان سیاستی که بانک مرکزی برای اعزام ما در فدراسیون های دیگر دارد برای فدراسیون ورزش های دانشگاهی همان روش را به کار می برد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید