آمریکا یک ناوشکن دیگر را به دریای مدیترانه اعزام کرد

    کد خبر :499060
آمریکا

نیروی دریای آمریکا ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» مستقر در دریای سیاه به دریای مدیترانه اعزام کرد.
آمریکا یک ناوشکن دیگر را به دریای مدیترانه اعزام کرد

به گزارش افکارنیوز،نیروی دریایی آمریکا روز گذشته اعلام کرد ناوشکن «یو اس اس دونالد کوک» این کشور دریای سیاه را ترک کرده و آماده استقرار در دریای مدیترانه و دیگر مناطق تحت پوشش ناوگان ششم نیروی دریایی آمریکا می‌شود.

نیروی دریای آمریکا همچنین اعلام کرد این ناوشکن در زمان استقرار در دریای سیاه عملیات مشترکی با نیروی دریایی ترکیه داشته و به منظور حمایت از متحدان عضو ناتو، پیمان سازمان آتلانتیک شمالی، و دیگر متحدان منطقه‌ای به بندر اودسا در اوکراین سفر داشت.

همچنین نیروی دریای آمریکا تاکید کرد ناوشکن دونالد کوک سفر به سوی جنوب را از طریق تنگه بسفر را، که دریای سیاه و دریای مدیترانه را به هم وصل می‌کند، آغاز کرده است. ناوشکن یو اس اس دونالد کوک چهارمین کشتی نیروی دریای آمریکا است که از سال ۲۰۱۸ تاکنون به بندر اودسا سفر می‌کند و سومین کشتی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۹ عملیات خود را در دریای سیاه آغاز کرده است.

مرکز کنترل دفاع ملی روسیه اعلام کرد مسکو از نزدیک اقدامات ناوشکن یو اس اس دونالد کوک، را که در ۱۹ فوریه وارد دریای سیاه شد، تحت نظر دارد. مسکو بار‌ها در خصوص اقدامات نظامی ناتو در نزدیکی مرز‌های روسیه هشدار داده و اعلام کرد که چنین اقداماتی می‌تواند خطر بالقوه تحرکات متقابل نظامی را در این مناطق افزایش دهد.

روسیه ۲۵ نوامبر گذشته بعد از تیراندازی به طرف سه کشتی جنگی متجاوز اوکراینی ۲۴ ملوان حاضر در این کشتی‌ها را بازداشت کرد و این حادثه به بدترین رویارویی میان دو کشور در سال‌های گذشته منجر شد. این حادثه زمانی روی داد که کشتی‌های اوکراینی تلاش کردند از طریق تنگه کرچ واقع در ساحل شبه جزیره کریمه به دریای آزوف عبور کنند. کشتی‌های اوکراینی بدون توجه به هشدار‌های نیرو‌های روسیه، حریم دریایی این کشور را نقض کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید