بغض خمسه برای از دست رفتن خشایار الوند

    کد خبر :498336
درگذشت خشایار الوند

علیرضا خمسه در پی درگذشت خشایار الوند بیان کرد: هیچ تصویری از او در ذهنم پیدا نمی‌کنم که لبخند بر لبش نباشد.‌ آه که خشایار چه کوتاه زیست و چه بلند پرواز کرد.

علیرضا خمسه از بازیگران سینما، تئاتر و تلویزیون که در پروژه‌های مختلفی در سینما و تلویزیون یکی از کاراکترهای فیلمنامه‌های خشایار الوند بوده، در گفت‌وگویی ضمن ابراز تأسف از چنین واقعه‌ای، بیان کرد: این روزها که درگیر پروژه اپیزودیک «پایتخت» بودیم او را بیشتر می‌دیدم.

دقیقاً روز گذشته او در مصاحبه‌ای خبر جدیدی از این پروژه داده بود و حالا امروز به فاصله کمتر از ۲۴ ساعت خبر فوت او منتشر شد. اینقدر غیر قابل باور است.

او ادامه داد: من دو روز پیش او را در دفتر فیلمسازی دیدم که مشغول نوشتن فیلمنامه جدیدش بود و مثل همیشه سرحال و با نشاط بود. هیج تصویری از او در ذهنم پیدا نمی‌کنم که لبخند بر لبش نباشد.

همیشه شاد بود و حالا چطور می‌شود همه چیز به یکباره تمام شود؟ به قول مادرم روزگار واقعاً گلچین است و او مانند گلی در جمع همه همکارانم بود. خشایار از هر ماجرای تلخی می‌توانست نکته‌های شیرین پیدا کند.

این بازیگر با بغض حرفش را ادامه داد و بیان کرد: اینقدر از این اتفاق بهت‌زده هستم که جرأت نکردم از صبح که خبر را شنیده‌ام بروم و به خانواده‌اش سر بزنم و تنها کاری که توانستم انجام دهم این بود که یادداشتی را بنویسم.

علیرضا خمسه، در پی درگذشت این هنرمند، پیامی را در اختیار ایسنا قرار داده است، که به این شرح است:

«بزرگ بود و وسیع و با افق‌های باز نسبت داشت.

امروز بامداد که از خواب برخاستم مثل هر روز از اینکه یک بار دیگر روزی را به عنوان هدیه از خداوند دریافت کرده‌ام، شاد شاکر شال و کلاه کردم که چهره امروز زندگی را به تماشا بنشینم، غافل از اینکه امروز زندگی نقاب دیگری بر چهره خواهد زد.

هنوز ساعاتی از صبحگاهان سپری نشده بود که خبر هولناک از راه رسید؛ خشایار الوند پرکشید!

باورنکردنی و دهشتناک بود. مگر ممکن است انسانی سرشار از شور و سرور، زندگی و امید انرژی و خلاقیت به ناگهان تمام شود؟ نه ممکن نیست یکباره همه چیز به پایان برسد.

مگر، مگر باور کنیم حقیقت تلخ مرگ را که سایه به سایه به دنبال زندگی است و هر آن بی‌هیچ نشانه‌ای ممکن است آن را به تمامی بنوشد، به گونه‌ای که زندگی به کوتاهی یک آه به نظر برسد. آه که خشایار چه کوتاه زیست و چه بلند پرواز کرد.

روح پاک و منزه‌اش در جایگاه اعلا قرین رحمت حق باد.

این ضایعه بزرگ را به همسر، فرزند، برادر هنرمند و خانواده ایشان و همینطور به یاران، همکاران و جامعه فرهنگی و هنری کشور تسلیت عرض می‌کنم.

یا رب به ما صبوری عطا فرما»

* خشایار الوند امروز (پنجشنبه ۹ اسفند) به دلیل ایست قلبی در گذشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید