کوربین رسماً پیشنهاد برگزاری همه‌پرسی مجدد برگزیت را داد

    کد خبر :498308
کوربین

رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس رسماً اعلام کرد که حزب متبوعش حامی برگزاری همه‌پرسی جدید برگزیت است.

به گزارش بازتاب به نقل از یورونیوز، جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس می گوید حزب متبوعش حامی برگزاری همه پرسی جدید برگزیت است.

سخنان رهبر حزب اپوزیسیون انگلیس در حالی مطرح می شود که این کشور ۲۹ روز دیگر برای همیشه باید اتحادیه اروپا را ترک کند.

این نخستین بار است که کوربین به صورت رسمی پیشنهاد همه پرسی جدیدی را می دهد.

وی در این باره گفت: ما معتقدیم که دموکراسی با رای مردم انجام می گیرد و برای این کار شاید دوباره باید سرنوشت برگزیت را به دست مردم بسپاریم. ما نمی خواهیم تن به برگزیت بدون توافق بدهیم چرا که پیامد آن برای بریتانیا فاجعه بار خواهد بود.

«جان مک دانل» دومین رهبر تاثیرگذار حزب کارگر هم گفته است که امروز پنجشنبه در پارلمان پیشنهاد ماده های جدید را برای برگزاری همه پرسی دوم برگزیت ارائه خواهد داد.

این درحالی است که نمایندگان مجلس عوام انگلیس در نشست روز چهارشنبه پیشنهادات جدیدی برای حل بحران برگزیت ارائه کردند.

پس از بررسی این پیشنهادات، کوربین با انتقاد از محافظه‌کاران و شخص نخست وزیر ترزا می، از وی خواست تا به برگزیت بدون توافق تن ندهد.

این در حالی است که ترزا می نیز روز چهارشنبه از نمایندگان پارلمان انگلیس خواست که در صورت مخالفت دوباره با توافق انجام شده میان او و اتحادیه اروپا، به طرحی رای دهند که به وی اجازه می‌دهد که موعد آغاز خروج این کشور از اتحادیه اروپا را از تاریخ فعلی که ۲۹ ماه مارس است، به تاریخ دیگری موکول کند.

بر اساس این طرح، ترزا می روز ۱۲ ماه مارس یا بعدتر از آن، نسخه اصلاح شده توافق بریتانیا و اتحادیه اروپا را برای اجرای برگزیت، به رای نمایندگان خواهد گذاشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید