اشتراک‌گذاری تجربیات آتش‌نشانی‌های دنیا

    کد خبر :498290
سازمان آتش‌نشانی

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران بر ضرورت استفاده از تجربیات و به‌ اشتراک گذاری تجربیات مستمر آتش نشانی‌های سراسر کشور با یکدیگر تأکید کرد.

سید جلال ملکی  با اشاره به برگزاری سومین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری اظهار کرد: ما باید در آموزش‌هایمان از تجربیات جهانی آتش نشانی‌های دیگر کشورها استفاده کنیم و البته این تجربیات و آموزش‌ها را به صورت بومی در کشور خود به کار گیریم و با شرایط، اقلیم و فضاهای شهری کشور خودمان متناسب سازی کنیم که این مسئله نیز در همایش مورد تاکید قرار گرفت.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: ارتباط ایستگاهای آتش نشانی با یکدیگر نیز امر مهمی است، در واقع صرفاً نباید به تجربیات خارج از کشور اکتفا کنیم بلکه باید سازمان‌های مختلف آتش‌نشانی تجربیات خود را از عملیات‌ها به اشتراک گذاشته و این روند به شکل مستمر ادامه داشته باشد، به طوری که اگر ماموریت خاصی با دستاورد جدیدی در شهری اتفاق افتاد دیگر آتش نشانی‌ها نیز بتوانند از این دستاورد استفاده کند.

وی افزود: حتی این آمادگی وجود دارد که ما نیز تجربیات و دانش خود را با آتش نشان‌های دیگر شهرها به اشتراک بگذاریم و نیروهای آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران چه در قالب نیروی عملیات و چه در قالب کارشناسی می توانند نیروهای دیگر در حوادث یاری کنند. می‌توان گفت تا به حال نیز این روند وجود داشته است.

ملکی در ادامه با بیان اینکه نباید تصور کنیم که همایشی برگزار شد و دوره‌های آموزشی پایان یافت،‌ گفت: این همایش می تواند محلی برای آغاز یک مسیر ادامه‌دار باشد و من امیدوارم دستگاه‌های مختلف، آتش نشانی‌های مختلف، پژوهشگران، چهره‌های دانشگاهی و… ارتباطی که در این همایش و همایش‌های قبلی با آتش نشانی به دست آوردند ادامه داده و همکاری ما نیز بین آتش نشانی تهران و آتش نشانی‌های دیگر شهرها ادامه پیدا کند. پیش‌بینی می‌کنم اگر این همکاری ادامه‌دار باشد، دانش ما در مواجه با خطرات و حوادث افزایش یافته و این به نفع همه ما خواهد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در پایان با بیان اینکه این همایش ‌ها می‌تواند به اشتراک گذاشتن دستاوردها را افزایش دهد، گفت: با به اشتراک گذاشن دستاوردها می‌توانیم در حوزه پیشگیری، مقابله با حوادث و … پیشرفت‌هایی داشته باشیم و سطح ایمنی را ارتقاء دهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید