واردات گوشی همراه مسافری منوط به داشتن بلیط سفر شد

    کد خبر :498144
واردات گوشی

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: واردات مسافری گوشی تلفن همراه منوط به داشتن بلیط برگشت سفر شد.

به گزارش بازتاب به نقل از صدا و سیما، مهدی محبی افزود: از دیروز، چهارشنبه ۸ اسفند سایت همتا برای دریافت کارت ملی خریداران گوشی تلفن همراه و پرداخت عوارض گمرکی گوشی برای ریجستر آن به نوعی محدود شد و تنها کسانی که کثیرالسفر هستند با داشتن مدارک مسافرت خارجی خود می‌توانند اقدام به ریجستر تعداد محدودی گوشی همراه نمایند.

وی گفت: البته این طرح پیش از این باید اجرا می‌شد و جزء قانون است، اما شاید بهتر بود مثل طرح ریجستری قبل از اجرا مدت زمانی به فروشندگان و واردکنندگانی که گوشی‌های خود را در بازار پخش کرده بودند فرصت داده می‌شد تا با اجرای ناگهانی این قانون دچار ضرر و زیان نشوند.

محبی افزود: در حال حاضر تعداد بسیار زیادی گوشی تلفن همراه در فروشگاه‌ها انبار شده است، همچنین بسیاری از خریداران گوشی هم ممکن است در لحظه خرید، تلفن خود را ریجستر نکرده باشند که اکنون با اجرای این طرح امکان ریجسترکردن گوشی‌ها حتی در صورتی که خریداری شده باشد و مبلغ آن توسط مشتری پرداخت شده باشد هم وجود ندارد.

رئیس اتحادیه صنف دستگاه‌های مخابراتی گفت: البته از اجرای قانون نمیتوان سرباز زد، اما بعد از اجرای طرح ریجستری مدتی شرکت‌های اصلی واردکننده گوشی اقدام به واردات موردنیاز کشور کردند که به دلایلی شاید توانایی پوشش کل بازار را نداشتند و همین واردات مسافری بود که در این مدت بازار را متعادل نگه داشت.

وی افزود: باید تاکید کرد که اجرای این گونه طرح‌ها اگر با اطلاع رسانی قبلی و تعیین زمان بندی باشد مشکلی برای خریداران و فروشندگان ایجاد نمی‌کند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه به بازار شب عید نزدیک می‌شویم اجرای این طرح ممکن است هم باعث ضرر و زیان مالی برای فروشندگان و خریداران شود و هم در روزهای پایان سال قیمت گوشی تلفن همراه را افزایش دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید