شناسایی 6 کیلومتر لوله انتقال سوخت از خشکی به دریا در هرمزگان

    کد خبر :498089
لوله انتقال سوخت

جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان از شناسایی و انهدام 6 کیلو متر لوله انتقال سوخت از خشکی به دریا در شهرستان سیریک خبر داد.

سرهنگ عباسعلی بهدانی فرد در تشریح این خبر گفت: ماموران انتظامی شهرستان سیریک با انجام کار اطلاعاتی و بهره گیری از شیوه های پلیسی و همکاری خوب مردمی چندین نقطه از سواحل حوزه استحفاظی شهرستان، قاچاقچیان را که اقدام به لوله گذاری جهت قاچاق سوخت از داخل روستا به دریا کرده بودند را شناسایی کردند.

وی افزود: قاچاقچیان از این طریق در کمترین زمان سوخت‌های قاچاق را به لنج ها، انتقال و سپس به کشورهای حاشیه خلیج فارس و دریای عمان قاچاق می کنند که پس از انجام اقدامات کارشناسی، محل های اختفاء لوله‌های قاچاق سوخت که به صورت ماهرانه در زیر زمین جایگذاری و تعبیه شده بود در ساحل روستای زیارت بزرگ و همچنین چندین محل دپو سوخت قاچاق در مسیر لوله های جا سازی شده شناسایی کردند.

جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضایی با تشکیل اکیپی مشترک با پایگاه دریابانی این شهرستان به محل، اعزام که در ابتدا یک خط لوله 4 اینچی به طول 2 هزارو 500 متر جهت انتقال سوخت قاچاق از اسکله روستای زیارت بزرگ داخل دریا به سمت روستا و عبور از ساحل به سمت روستا از زیر زمین استخراج کردند.

این مقام انتظامی استان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه انتقال لوله های مکشوفه به یگان انتظامی غیرممکن بود با هماهنگی قضایی در محل، معدوم و مجددا دوخط لوله دیگر هرکدام به طول هزارو 500 متر در نزدیکی روستا به سمت ساحل، شناسایی و ضمن استخراج از زیر زمین، معدوم شدند.

وی ادامه داد: در ادامه به تعداد 2 مخزن فلزی وبتنی که در عمق زمین به طرز ماهرانه ای جاساز شده بوده برخورد که به علت عدم امکان انتقال مخازن، مقدار 60 هزار لیتر گازوییل کشف شده و با 5 دستگاه خودرو به یگان، انتقال و مخازن مربوطه در محل تخریب شدند.

به گزارش ایسنا، سرهنگ بهدانی فرد اذعان کرد: در این طرح عامل اصلی تعبیه و انتقال لوله های انتقال سوخت از خشکی به دریا، شناسایی و هماهنگی های قضایی لازم برای دستگیری وی ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید