بارندگی‌ها تا جمعه ادامه دارد

    کد خبر :497941
سازمان هواشناسی

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی از ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور تا روز جمعه خبر داد و گفت: با خروج تدریجی این سامانه بارشی، در روز شنبه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه  درباره وضعیت آب‌وهوای کشور طی سه روز آینده، گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در نیمه غربی کشور، روز پنجشنبه بارش‌ها در نیمه غربی ادامه خواهد داشت و به تدریج به مرکز و شرق کشور نیز خواهد کشید.

وی افزود: شدت بارش‌ها در کردستان، کرمانشاه، شمال ایلام، لرستان، چهارمحال و بختیاری، شمال خوزستان و غرب فارس نیز خواهد بود. همچنین در برخی مناطق نیمه شرقی نیز وزش باد شدید گاهی همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه ادامه داد: در روز جمعه دهم اسفند ماه نیز بارش در بخش‌هایی از مرکز و شرق کشور ادامه خواهد داشت و در جنوب شرق از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود و در اواخر وقت هم از کشور خارج می‌شود. در این روز در خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، غرب هرمزگان و جنوب کرمان به سبب رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها پیش‌بینی می‌شود. در روز شنبه برای اغلب مناطق کشور آسمانی صاف پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه درباره ی وضعیت آب و هوای پایتخت در سه روز آینده نیز گفت: در روز پنجشنبه نهم اسفند ماه آسمان تهران نیمه ابری و در بعد از ظهر همراه با افزایش ابر و گاهی بارش باران و وزش باد خواهد بود. بیشینه و کمینه دمای هوا در این روز به ترتیب ۱۳ و سه درجه سانتیگراد است. همچنین هوای پایتخت در جمعه ۱۰ اسفند ماه نیمه ابری در بعضی ساعات ابری گاهی همراه با بارش باران و اوایل شب با وزش باد همراه خواهد بود. در این روز حداکثر دمای هوا ۱۳ درجه و کمترین آن چهار درجه سانتی‌گراد است. در روز شنبه یازدهم اسفند ماه نیز هوای پایتخت صاف، گاهی همراه با وزش باد بوده و حداکثر و حداقل دمای هوا نیز ۱۳ و چهار درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید