«استارشیپ» به ساخت پایگاه در ماه کمک می کند

    کد خبر :497769

«الون ماسک» در مصاحبه ای اعلام کرده می توان از موشک استارشیپ برای کمک به ساخت پایگاه در ماه کمک گرفت. همچنین به اعتقاد او انسان می تواند با روش هیدروپونیک در مریخ کشاورزی کند.

موشک «استارشیپ» متعلق به اسپیس ایکس قرار است در آینده انسان را به مریخ ببرد. اما الون ماسک معتقد است موشک ۱۲۰ فوتی قبل از ارسال انسان به مریخ، می تواند ذخایر و به تدریج فضانوردان را به ماه ببرد. همچنین به اعتقاد او انسان می تواند در ماه پایگاهی بسازد.

مدت ها است که ناسا تصمیم دارد مقری برای حضور دائم فضانوردان در ماه بسازد. درهمین راستا ماسک در مصاحبه ای با نشریه «پاپیولار مکانیکز» گفت: تصور می کنم با کمک استارشیپ می توان مقری در ماه احداث کرد. احتمالا ما قبل از سفر به مریخ، مقری در ماه می سازیم.

البته اسپیس ایکس هم اکنون در مراحل اولیه ساخت موشک استارشیپ است.

به هرحال او در ادامه اظهار امیدواری کرد تا ۲۰۲۴ میلادی توریست ها را به ماه ببرد. موفقیت این ماموریت گامی مهم در رویای او برای سفر به مریخ است.

مدیر اسپیس ایکس گفت: احتمالا دارد بتوان مقر مریخ را در ماه شبیه سازی کرد. البته چون گرانش روی ماه کمتر است و ماه اتمسفر متفاوتی دارد، چنین ماموریتی بسیار متفاوت خواهد بود.

ماسک معتقد است انسان می تواند با کمک روش هیدروپونیک روی مریخ موادغذایی بکارد، یا بی نیاز از خاک، گیاهان را پرورش دهد.

به گزارش مهر ،همچنین او معتقد است می تواند نوعی پارک روی مریخ ساخت تا ساکنان آنها از فضای بیرون نیز استفاده کنند.

ماسک در این باره افزود: برای تفریح در بیرون مقر مریخ احتمالا به یک گنبد شیشه ای و یک پارک نیاز است که بتوان بدون لباس فضانوردی در آنجا تردد کرد. به تدریج اگر این سیاره شبیه زمین شود، می توان بدون لباس فضانوردی در آن قدم زد. اما احتمالا این روند بیش از ۱۰۰ سال طول می کشد .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید