افزایش حقوق باید با نرخ تورم رابطه معقولی داشته باشد

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۸ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۵۳
    کد خبر :497671

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: افزایش حقوق باید با نرخ تورم رابطه معقولی داشته و نباید سطح حقوق پایین باشد.

مسعود گودرزی در جلسه علنی امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی، گفت: متاسفانه برخی از نمایندگان پیشنهاداتی مغایر با برنامه های پنج ساله توسعه ارائه می‌دهند که زمان زیادی را از مجلس می‌گیرد و اولویت های اصلی هم نادیده گرفته می شود.

وی با اشاره به محورهای برنامه ششم توسعه برای تقویت معیشت و افزایش حقوق و دستمزد متناسب با نرخ تورم، گفت: پیشنهادات نمایندگان باید مبتنی بر مفاد برنامه ششم توسعه باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به ارجاع تبصره مربوط به افزایش حقوق برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق، تصریح کرد: انتظار این است که هیئت رئیسه به پیشنهادات مرتبط با قوانین برنامه ۵ ساله توجه بیشتری کند.

گودرزی با تاکید بر اینکه میزان افزایش حقوق باید با نرخ تورم رابطه معقولی داشته باشد، تصریح کرد: بر این اساس نباید سطح حقوق پایین باشد اما تورم افزایش چشمگیری پیدا کند چرا که امروز جامعه کارگری مایحتاج اولیه زندگی خود را با قیمت های بالا و در شرایط افزایش تورمی ۲۰۰ یا ۳۰۰ درصدی تامین می کند.

به گزارش مهر، وی خاطرنشان کرد: متاسفانه در سال های اخیر دولت برنامه ای برای مهار تورم نداشته و از این رو مجلس باید به این مسائل توجه جدی داشته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید