نخست وزیر پاکستان، هند را به مذاکره دعوت کرد

    کد خبر :497636

نخست وزیر پاکستان ضمن دعوت سران دهلی نو به مذاکرات گفت که هدف از عملیات امروز ارتش پاکستان آن بود که نشان دهیم قابلیت و صلاحیت کامل برای دفاع از سرزمین خود را داریم.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان در سخنرانی خطاب به مردم این کشور گفت: هدف از عملیات امروز ارتش پاکستان آن بود که به هند نشان دهیم که قابلیت و صلاحیت کامل برای دفاع از سرزمین خود را داریم.

وی در ادامه گفت: با این وجود اما من بار دیگر سران دهلی نو را به مذاکرات دعوت می کنم.

عمران خان در ادامه گفت: بعد از حمله اخیر در منطقه «پلواما» در کشمیر تحت کنترل هند، اسلام آباد اعلام کرد که آماده همکاری با دهلی نو برای انجام تحقیقات در این خصوص است.

وی افزود که این حمله تلفات جانی در پی داشت و ما رنجی که به بازماندگان قربانیان این حمله وارد شده است را درک می کنیم اما در پاکستان نیز در عرض ۱۰ سال ۷۰ هزار نفر قربانی شدند و رنج زیادی به بازماندگان این افراد وارد شد که ما از آن نیز باخبریم.

عمران خان در ادامه گفت که ما به دهلی نو اعلام کردیم که اگر مدرکی دال بر دست داشتن پاکستان در این حمله دارد، ارائه دهد در آن صورت اسلام آباد آماده همکاری و اقدام علیه عوامل آن، خواهد بود چرا که این به نفع پاکستان و منافع ملی کشور ما نیست که کسی بخواهد در سرزمین ما دست به اقدامات تروریستی بزند.

نخست وزیر پاکستان در ادامه یادآور شد که من نگران آن بودم که هند دست به عملیات علیه پاکستان بزند و به این خاطر بود که اعلام کردم که در صورت چنین اقدامی اسلام آباد مجبور به پاسخ متقابل خواهد بود چرا که این حق یک کشور مستقل است تا از تمامیت ارضی کشور خود دفاع کند.

به گزارش مهر ،وی در ادامه گفت که اسلام آباد روز گذشته به این خاطر جواب اقدام تجاوزکارانه هند را همان لحظه نداد که نگران بود تلفات جانی به کسی در این حمله وارد شود چرا که ترجیح پاکستان این است که به کسی تلفات جانی وارد نشود. اما ارتش پاکستان امروز به هند نشان داد که قابلیت و صلاحیت کامل برای دفاع از سرزمین خود را دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید