این خبر بروز رسانی شده است

فعلاً به جاده چالوس نروید

    کد خبر :497612
‌ریزش بهمن

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای البرز از ریزش بهمن در محور کرج-چالوس محدوده پیچ سرهنگ و پاکسازی و بازگشایی محور توسط راهداران خبر داد.

مهرداد جهانی گفت: در پی بارش شدید برف از ساعات صبحگاهی روز جاری نمک پاشی و برفروبی مداوم در محورهای استان انجام شد.

وی افزود: دقایقی پیش یک مورد ریزش بهمن نیز در محدوده پیچ سرهنگ به وقوع پیوست که بلافاصله مسیر بازگشایی شد.

جهانی به رانندگان و مسافران این مسیر توصیه کرد با توجه به شرایط آب و هوایی و کوهستانی بودن محور از سفر غیر ضرور در این محور خودداری کنند و در صورت لزوم سفر، زنجیر چرخ و تجهیزات ایمن همراه داشته و با راهداران و پلیس راه همکاری کنند.

مدیرکل هواشناسی البرز نیز از ورود جبهه جدید بارشی به استان خبر داد.

منصور رحمانیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بررسی نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد از امروز چهارشنبه(هشت اسفند) موج جدید بارشی وارد استان شده و تا جمعه در استان فعال خواهد بود. این موج بارش باعث بارش برف در ارتفاعات و بارش باران در مناطق کوهپایه‌ای می شود.

وی افزود: بر این اساس تا پایان هفته احتمال ریزش بهمن و سنگ در مسیرهای طالقان و جاده چالوس وجود دارد.

این مسئول خاطر نشان کرد: طی این مدت بیشینه دما در استان به هشت درجه بالای صفر و کمینه آن نیز به سه درجه زیر صفر می‌رسد. طی این مدت میانگین سرعت وزش باد در استان بین شش تا 10 متر در ثانیه متغیر خواهد بود .

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به کیفیت هوای استان نیز گفت: تا پایان هفته کیفیت هوای استان در وضعیت سالم قرار دارد.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری البرز نیز با اعلام خبر ورود سامانه بارشی سرد به منطقه البرز مرکزی، از آماده باش دستگاه‌های اجرایی استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، مهدی مهرور گفت: با توجه به اخطاریه هفتم اسفندماه اداره کل هواشناسی استان، بررسی آخرین الگوهای پیش یابی حاکی از فعالیت سامانه بارشی از امروز چهارشنبه هشتم اسفند تا جمعه در منطقه البرز مرکزی است.

وی افزود: عمده بارش‌ها در بعضی ساعات به صورت برف و رعد و برق مربوط به امروز چهارشنبه هشتم اسفند و در ارتفاعات استان خواهد بود.

مهرور تصریح کرد: با توجه به مقادیر بارش‌ها، آب گرفتگی معابر شهری و در ارتفاعات و دامنه‌ها و جاده های کوهستانی ریزش سنگ و سقوط بهمن مورد انتظار است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری از دستگاه‌های اجرایی و اعضاء شورای هماهنگی مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها در خواست کرد ضمن حفظ آمادگی همچنین حضور در محل کار به منظور مقابله با جاری شدن سیل، رعد و برق، وزش باد شدید، ریزش کوه و یا هرگونه حادثه احتمالی تدابیر و تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند.

وی تصریح کرد: اقدامات بازدارنده و بلادرنگ از جمله صدور پیش آگاهی از طریق رسانه‌های محلی (استانی و شهرستانی) و مسئولین محلی برای ساکنین مناطق تحت تاثیر خصوصا کشاورزان، دامداران، عشایر و حاشیه نشینان رودخانه‌ها انجام شود.

مهرور بر عدم اسکان و توقف در بستر و حریم رودخانه‌ها، مکان‌های مرتفع و تپه‌ها، زیر درختان، سیم برق هوایی، لوله‌ها، فنس‌های فلزی و پهنه‌های آبی و همچنین خودداری از چرای دام در مراتع و دامنه کوه‌ها توسط شهروندان تاکید کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری بر لایروبی قنوات، رودخانه‌ها، کانال‌ها، انهار و زیر پل‌ها تاکید و همچنین بر لزوم رفع آبگرفتگی معابر درون شهری و برون شهری و خودداری از سفرهای غیرضروری در جاده‌های کوهستانی و دامنه‌های پرشیب به دلیل احتمال ریزش سنگ تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید