تجدیدنظر در هزینه کرد پروژه های عمرانی حوزه سلامت

    کد خبر :497560

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، بر تکمیل پروژه‌ های نیمه ‌تمام عمرانی تاکید کرد و گفت: باید در مورد هزینه‌ کرد و قیمت تمام‌ شده ساخت ‌و سازها در بخش دولتی تجدید نظر شود.

سید کامل تقوی‌ نژاد، اظهارداشت: بر اساس گزارش ‌هایی که تاکنون دریافت کرده ‌ام، اقدامات وزارت بهداشت در زمینه پروژه‌ های عمرانی افتخارآمیز بوده و بخش عمده ذهنیت مثبتی که در حوزه سلامت در جامعه وجود دارد، به دلیل ایجاد فضاهای فیزیکی و زیرساخت های حوزه سلامت است.

وی تاکید کرد: نیاز است در ساخت ‌و سازهای حوزه سلامت، ایجاد ظاهر زیبا و چشم ‌نواز با هزینه‌ های اندک نیز مد نظر قرار گیرد، چراکه در حوزه سلامت با افراد دردمند مواجه هستیم و نباید اجازه دهیم روحشان با دیدن فضاهای فرسوده و نازیبا آزرده تر شده و تحمل فضاهای درمانی برایشان سخت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به پیشرفت‌ های بسیار خوب مهندسی در بخش خصوصی و زمینه مساعد برای بهره‌ گیری بخش دولتی از این قابلیت‌ ها، عنوان کرد: نباید به بخش خصوصی به عنوان رقیب نگریست و عرصه را برای حضور و فعالیت آنها تنگ کرد، اما نظارت جدی از سوی دولت بر فعالیت‌ هایی که توسط بخش خصوصی انجام می ‌شود، ضروری است.

وی، برخورداری مهندسان از دانش روز را با توجه به پیشرفت علم در دنیا و ارتباط‌ گیری موثر با مراکز تحقیقاتی و علمی و انجمن‌ هایی که در این زمینه فعالیت می ‌کنند، ضروری دانست و افزود: باید تلاش کنیم کیفیت اقدامات و رعایت استانداردها در ابعاد مختلف پروژه‌ های بخش دولتی، خصوصا از دید زیبایی ‌شنایی، بهتر از بخش خصوصی باشد.

تقوی‌ نژاد تصریح کرد: چنانچه در انجام پروژه‌ های مهندسی در حوزه سلامت دقت کافی به کار نرود، کاستی ‌ها قابل توجه تر از سایر حوزه ها خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات تخصیص اعتبارات مالی در شرایط فعلی اقتصادی کشور، بر استفاده بهینه از منابع و بهره‌ گیری مناسب از سایر منابع، خصوصا ظرفیت بخش خصوصی و خیرین، تاکید کرد و گفت: باید در مورد هزینه‌ کرد و قیمت تمام‌ شده ساخت ‌و سازها در بخش دولتی تجدید نظر شده و مدام به یکدیگر تذکر دهیم تا راه صحیح را پیش رویم، چراکه ما امانتدار مردم در استفاده از منابع بیت‌ المال هستیم و باید در مقابل این امانت پاسخگو باشیم.

وی بر مشارکت جمعی و تقویت مسئولیت ‌پذیری و افزایش تعهد سازمانی در میان کارکنان یک سازمان تاکید کرد و افزود: تعصب سازمانی باید به گونه ‌ای باشد که تمام افراد دارای تخصص در یک سازمان، با اشتیاق و علاقه فعالیت کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت بهداشت، گفت: با اولویت قرار دادن اتمام پروژه‌ های نیمه ‌تمام قبلی، باید از هدررفت منابع جلوگیری کنیم. در خصوص پروژه‌ های جدید نیز باید اولویت ‌های کاری و شاخص ‌های خود را مدنظر داشته و با همکاری یکدیگر بر اجرای به‌ موقع این اولویت ‌ها تاکید ورزیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید