گوگل از سیستم ویراستار گرامر مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل داکس رونمایی کرد

    کد خبر :497386

گوگل سرویس جدیدی را برای گوگل داکس اضافه کرده که یک چک‌کننده‌ی گرامر بلادرنگ مبتنی بر هوش مصنوعی است. البته این سرویس برای کاربران جی‌سوئیت گوگل در دسترس است.

براساس اعلام گوگل، کاربران جی‌سوئیت در گوگل داکس می‌توانند با سرویس جدید مبتنی بر هوش مصنوعی، به‌صورت بلادرنگ از سیستم اصلاح گرامر متن بهره‌مند شوند.

این ابزار جدید مبتنی بر یادگیری ماشینی ابتدا در Cloud Next 2018 معرفی شد. اوایل مردادماه گفته شده بود که سرویس جدید Google Docs مبتنی بر هوش مصنوعی، گرامر متن را بررسی می‌کند؛ ولی در دسترس کاربران قرار نداشت. اکنون کاربران می‌توانند از این ویژگی جدید استفاده کنند.

بی‌شک ابزارهای بررسی گرامر در متن، موضوع جدیدی نیست. ولی ابزار جدید گوگل با استفاده از تکنیک‌های ترجمه‌ی ماشینی، سعی در یافتن اشتباهات فاحش و حتی اشتباهات جزئی‌تر دارد. این سرویس به مقایسه‌ی کلمات در فرهنگ لغات می‌پردازد و اشتباهات نوشتاری متن را علامت‌گذاری می‌کند. همچنین قوانین پیچیده‌ی گرامر و دستور زبان را متوجه می‌شود و می‌تواند مشکلات گرامری متن را تشخیص دهد. گوگل ادعا می‌کند سرویس ترجمه‌ی ماشینی قادر است مشکلات پیچیده را تشخیص دهد. ویشنو سیواجی، مدیر محصول جی سوئیت توضیح می‌دهد:

با استفاده از سیستم ترجمه‌ی ماشینی کاربران می‌توانند اشتباهات متن را تشخیص و پیشنهادهای اصلاحی مشاهده کنند. ما با زبان‌شناسان مختلفی همکاری داریم تا بتوانیم قواعد دستوری را به سرویس ترجمه‌ی ماشینی مبتنی بر هوش مصنوعی اضافه کنیم و در جهت رفع مشکلات گرامر در متن‌ها با کمک ابزارهای جدید گام برداریم.

گوگل در اصل در حال آموزش دادن به سرویسی است که گرامر جملات نوشته‌شده را تصحیح می‌کند. سپس با استفاده از همین سرویس، جملات را از انگلیسی به فرانسه ترجمه می‌کند تا جملاتی که از نظر دستوری نادرست هستند، تصحیح شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید