ربات ها و پهپادها در «سئول» موزه می سازند

    کد خبر :496876
ربات ها و پهپادها

قرار است موزه ای در شهر سئول با کمک ربات ها ساخته شود. آنها نمای ساختمان و عناصر سیمانی در محیط اطراف موزه را می سازند و گروهی از پهپادها نیز بر عملیات ساخت نظارت می کنند.

به گزارش بازتاب به نقل از دیجیتال ترندز، تا به حال طرح هایی برای استفاده از ربات های ساختمان ساز برای احداث خانه روی زمین یا مکان های دوردست مانند مریخ و ماه ارائه شده است. اما ایده استفاده از ربات ها برای ساخت یک موزه نوین است.

درهمین راستا قرار است «موزه علوم رباتیک» در سئول، پایتخت کره جنوبی افتتاح شود. این سازه گنبدی شکل با مساحت حدود ۸ هزار فوت مربع به مکانی برای پشتیبانی گسترش دانش از ربات ها و افزایش آگاهی مردم از هوش مصنوعی تبدیل خواهد شد. علاوه بر آن ربات ها نیز در عملیات ساخت سازه شرکت می کنند. شرکت ترکیه ای Melike Altınışık Architects طرح این سازه را ارائه کرده است و آن را خواهد ساخت.

«ملکه آلتینیشیک» موسس این شرکت می گوید: طرح پیشنهادی ما از موزه علوم رباتیک به استفاده از فناوری های نوین و روش های ساخت رباتیک متکی است. علم رباتیک به طور مداوم در حال تغییر و تکامل است. اکنون استفاده از ربات فقط به بخش صنعتی یا خدمات مربوط نمی شود. امروزه یک ربات می تواند خانه بسازد. از سوی دیگر نقش ربات ها در طراحی و ساخت سازه ها نیز پررنگ تر شده است.

هرچند در فرایند ساخت این موزه انسان ها نیز دخالت دارند، اما بخش اعظم کار روی دوش ربات ها است. گروهی از ربات ها برای ساخت نمای منحنی و فلزی این موزه به کار گرفته می شوند. فرایند ساخت نما شامل قالب گیری، نصب، جوش دادن، پولیش کردن صفحه های فلزی است که ربات ها این فرایند ها را انجام می دهند.

گروه دیگری از ربات ها عناصر سیمانی موجود در محیط اطراف موزه با پرینتر سه بعدی را می سازند. در نهایت از پهپادها برای نظارت بر عملیات ساخت و ساز، تامین چشم انداز از سازه و همینطور نظارت برربات های کارگر استفاده می شود.

هنوز مشخص نیست در این موزه چه چیزی در معرض نمایش قرار داده می شود. اما طبق بیانیه شرکت طراحی، نخستین نمایشگاه در موزه رباتیک در اوایل ۲۰۲۰ برگزار می شود. عملیات ساخت سازه نیز در اواخر ۲۰۲۲ تکمیل می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید