فرمانده ناجا:

کمبود برخی نیازهای اساسی مردم نتیجه عدم مدیریت صحیح برخی مدیران ناکارآمد است

    کد خبر :496526
قانون شکنان و هنجارشکنان

فرمانده ناجا با تأکید بر اینکه امروز کمبود برخی نیازهای اساسی مردم نتیجه عدم مدیریت صحیح برخی مدیران ناکارآمد است، به موضوع قاچاق دام زنده اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی به گونه ای عملیات روانی انجام می دهند که گویی کمبود برخی نیازهای اساسی مردم چون “گوشت” صرفا به قاچاق دام زنده مرتبط می شود، این درحالیست که باید بگویم سرانه مصرف گوشت کشور سالانه حدود 24 میلیون رأس دام می باشد و برآوردها نشان می دهد قاچاق دام زنده چیزی حدود 1یا 2 درصد این میزان نیاز است.

سردار حسین اشتری در کارگاه آموزشی مدیریت بحران با رویکرد مهارت محوری در جمع فرماندهان انتظامی شهرستان های سراسر کشور، با اشاره به تهدیدات و تحرکات دشمنان علیه نظام و انقلاب اسلامی، تأکید کرد: در برابر هر تحرک و توطئه دشمنان “هوشیارانه ” و ” هوشمندانه” عمل می کنیم.

وی با اشاره به آمادگی حداکثر نیروهای مسلح در برابر هرگونه تهدید دشمنان، یادآور شد: هرگز اجازه جولان و موج سواری به دشمنان و بدخواهان نظام و انقلاب اسلامی نخواهیم داد.

سردار اشتری با اشاره به امنیت مطلوب حاکم در فضای کشور، اشاره کرد: امنیت مثال زدنی ایران اسلامی مرهون عنایت و لطف خداوند، تدابیرحکیمانه فرماندهی معظم کل قوا مقام معظم رهبر، هوشمندی و حضور همیشه در صحنه مردم ولایت مدار و آمادگی حداکثری نیروهای مسلح است و بر همه آحاد ملت لازم است که قدر این امنیت را دانسته و شکرگزار خداوند باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش بی بدیل فرماندهان انتظامی شهرستان های سراسر کشور در پیشبرد اهداف، خاطرنشان کرد: فرماندهان انتظامی شهرستان ها در صف اول اجرای مأموریت ها هستند و لازم است آحاد فرماندهان بر ارتقاء آمادگی و توان عملیاتی رزمی پلیس بر مبنای تهدیدات و آینده پژوهی تمرکز کنند.

وی بر لزوم تلاش برای کاهش و حل آسیب های نوپدید تأکید و بیان کرد: حل آسیب های نوپدید اجتماعی نیازمند تکیه بر راهبردهای پژوهش محور، کاربردی و اجرایی است.

سردار اشتری با بیان اینکه متأسفانه کم کاری یا کج کارکردی برخی مدیران و مسئولان به نیروی انتظامی تحمیل می شود، افزود: امروز کمبود برخی نیازهای اساسی مردم نتیجه عدم مدیریت صحیح برخی مدیران ناکارآمد است.

وی گریزی بر موضوع قاچاق دام زنده کرد و ادامه داد: متأسفانه برخی به گونه ای عملیات روانی انجام می دهند که گویی کمبود برخی نیازهای اساسی مردم چون “گوشت” صرفا به قاچاق دام زنده مرتبط می شود، این در حالی است که باید بگویم سرانه مصرف گوشت کشور سالانه حدود 24 میلیون رأس دام می باشد و برآوردها نشان می دهد قاچاق دام زنده چیزی حدود 1یا 2 درصد این میزان نیاز است.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: متأسفانه شاهدیم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، برخی با توسل به عملیات روانی و فضاسازی مخرب به دنبال تزریق ناامیدی در جامعه و ایجاد فاصله میان مردم و مسئولان هستند، همه باید در برابر توطئه ها و شیطنت ها هوشیار باشیم.

تصمیم درست فرماندهان در میدان عمل جز با “اشراف اطلاعاتی”حاصل نمی شود

به گزارش ایسنا، سردار اشتری در ادامه با اشاره به اهمیت “اشراف اطلاعاتی” در اجرای مأموریت ها، عنوان کرد: اشراف اطلاعاتی در خط مقدم اقدامات پیش رویدادی و پیشگیرانه است و فرماندهان بدانند و آگاه باشند که تصمیم درست در میدان عمل جز با “اشراف اطلاعاتی” حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: تمرکز بر اجرای دستورالعمل های ابلاغی نیز به موفقیت و تداوم آن منتج می شود از طرفی نیروهای پلیس همواره باید آموزش ببینند و این آمادگی بایستی در میدان عمل بروز و ظهور داشته باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور با بیان اینکه تدابیر مقام معظم رهبری ملاک عمل پلیس است، عنوان کرد: معظم له، پلیس را به اقتدار توأم با رأفت و عدالت توصیه می کند؛ رویکرد پلیس نیز تحقق انتظارات مقام معظم رهبری است، به گونه ای که پلیس تلاش دارد برای آحاد مردم “مأمن” و “پناهگاه ” باشد.

وی تأکید کرد: از طرفی پلیس در مقابل قانون شکنان و هنجارشکنان با قاطعیت و اقتدار ظاهر می شود و به هیچ عنوان در پاسداری از ارزش های اسلامی و انقلابی کوتاه نمی آید.

سردار اشتری خطاب به فرماندهان انتظامی شهرستان های سراسر کشور، تأکید کرد: شایسته است با آحاد جامعه و قشرهای اجتماعی اعم از ائمه جماعت، نخبگان، فرهیختگان و… تعامل سازنده و مستمر داشته باشیم چرا که این مهم علاوه بر اینکه به ارتقاء سرمایه اجتماعی پلیس کمک می کند در تسهیل در اجرای مأموریت ها نیز موثر است.

سردار اشتری با بیان اینکه نظارت مستمر بر نیروهای زیر مجموعه همواره باید از راهبردهای جدی فرماندهان باشد، گفت: فرماندهان با نیروهای زیرمجموعه خود رفتار و و رویکردی پدرانه، متعهدانه و مسئولانه داشته باشند.

بیانیه “گام دوم انقلاب” رهبری ؛راهبرد ناجا در پشبرد امور

فرمانده ناجا با بیان اینکه تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برای آحاد مردم به ویژه برای نیروهای پلیس لازم الاجرا است، بیانیه “گام دوم انقلاب” رهبری، راهبرد اساسی نیروی انتظامی در پیشبرد امور است.

سردار اشتری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نیروهای پلیس مصداق بارز مجاهدان فی سبیل الله هستند، افزود: با توسل برولایت مداری، روحیه جهادی، مهارت محوری، حرفه گرایی به پیشرفت روزافزون کشور کمک کنیم.

عالی ترین مقام انتظامی کشور ادامه داد: عملکرد مأموران پلیس باید برای مردم “اعتمادافرین” باشد از این رو رویکرد “عضویابی” در گزینش، جذب و استخدام نیروهای پلیس جایگزین “عضوگیری” شده است البته معتقد هستیم بهترین نیروها باید در پلیس بکارگیری شوند.

وی با بیان اینکه فضاسازی ها علیه نیروی انتظامی بیانگر کارآمدی ناجا است، تأکید کرد: باید از فرصت ها و ظرفیت ها بهره مندی حداکثری ببریم تا روند اجرای مأموریت ها تسهیل یاید.

سردار اشتری ادامه داد: بر مبنای نظرسنجی های برون سازمانی امروز شاهدیم که جایگاه ناجا در منظر مردم ارتقاء یافته به طوری که رتبه نیروی انتظامی در نظرسنجی مردمی از نظر کسب رضایت و اعتماد، بهبود و رشد داشته و بر همه ما فرض است که این سرمایه بزرگ را قدر بدانیم، اگر قرار است پلیس “جامعه محور” باشیم باید از سرمایه مردمی بهره ببریم.

فرمانده نیروی انتظامی خطاب به فرماندهان، توصیه کرد: دیدار با خانواده شهدا و متوفیان ناجا باید از رویکردهای جدی مسئولان و فرماندهان باشد، باور کنیم که دیدار با خانواده معزز شهدا به کارمان برکت می دهد.

وی گفت: امروز توفیق خدمتگزاری به مردم عزیز مان را داریم باید این توفیق و سرمایه را قدر بدانیم تا سرباز شایسته ای برای مقام معظم رهبری باشیم.

سردار اشتری، به موضوعات امنیت اخلاقی اشاره وعنوان کرد: رویکرد ناجا در این حوزه؛ مدبرانه ، مسئولانه ، عاقلانه و مجاهدانه است.

وی اشاره کرد: مبارزه با مواد مخدر، قاچاق کالا و ارز و باندها و شبکه های فساد از اولویت های اصلی نیروی انتظامی می باشد و پلیس در عمل به وظایف به هیچ عنوان عقب نشینی یا کوتاهی نمی کند.

فرمانده ناجا خطاب به فرماندهان انتظامی شهرستان های سراسر کشور، عنوان کرد: یکی از مولفه های مهم در پیشرفت امور و کسب موفقیت های سازمانی؛ توجه بر روحیه و انگیزه کارکنان است، بنابراین با توجه و توسل بر توصیه و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر “روحیه بدمید” این مهم را به جد دنبال کنید.

براساس گزارش سایت پلیس، وی با بیان اینکه بنده تک تک نیروی پلیس را چون فرزندان، برادران و خواهران خودمی دانم، گفت: امید است همه ما بتوانیم در عمل به وظایف به نحو شایسته ای ایفای نقش کنیم، چرا که فرصت ها در گذر است و باید بدانیم که امروز از این فرصت خدمتگزاری و سربازی ولایت باید نهایت بهره مندی را ببریم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید