واکنش شخصیت های سیاسی به استعفای ظریف

  • سیاسی
  • سه شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۰۰
    کد خبر :496417
استعفای ظریف

برخی از شخصیت های سیاسی، بامداد سه شنبه به استعفای «محمد جواد ظریف» وزیر امورخارجه کشورمان واکنش نشان دادند.

«حشمت الله فلاحت پیشه» رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به این که ظریف در گذشته چندین بار استعفا کرده بود، گفت: اینکه این بار آقای ظریف استعفایش را عمومی کرده، بیانگر آن است که می‌خواهد رئیس‌جمهوری با استعفا موافقت کند.
فلاحت‌پیشه تاکید کرد: در شرایط کنونی ظریف بهترین گزینه برای اداره سیاست خارجی کشور است و دلیلی برای استعفای ایشان وجود ندارد. منتها شاید دلایل شخصی داشته باشد و ما امیدواریم، دوباره در خدمت ایشان در عرصه سیاست خارجی باشیم.
به گزارش برنا؛وی با بیان اینکه ناهماهنگی بین مجلس و وزارت خارجه و مشخصاً کمیسیون امنیت ملی و آقای ظریف وجود نداشته است، گفت: تمامی برنامه‌های ما کامل و سر وقت در سیاست خارجه دنبال شد و حتی چند ماه اخیر گسترش پیدا کرد. امیدواریم در نهایت موضوع استعفای آقای ظریف حل و فصل شود و ایشان را به عنوان وزیر امور خارجه داشته باشیم.

** مصطفی کواکبیان
«مصطفی کواکبیان» نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون سیاست خارجی در صفحه شخصی اش در توئیتر نوشت: بی شک از استعفای دکتر ظریف در وضعیت کنونی، نه تنها مردم و دولت و نظام نفعی نخواهد برد، بلکه دشمنان سرافرازی ملت ایران، خرسند خواهند شد.
دبیرکل حزب مردم سالاری در ادامه نوشت: نه تنها اکثریت اعضای کمیسیون سیاست خارجی مجلس بلکه اکثریت قاطع نمایندگان از رئیس جمهوری می خواهند، هرگز چنین استعفایی را نپذیرد.

**علیرضا رحیمی
نماینده مردم تهران و عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در واکنش به این استعفا گفت: ظریف دومی ندارد.
رحیمی افزود: جانشین او یا با کرنش مدیریتی خسارت ساز خواهد شد و یا به نام انقلابی گری دستاوردهای زیادی را بر باد خواهد داد. اگر استعفای ظریف جدی و قطعی باشد ثابت می کند خنجر مخالفان داخلی اثرگذار بوده است.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: فردا پیش از جلسه علنی مجلس پشت پرده های استعفا را بحث خواهیم کرد.

** دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت
علیرضا معزی نیز در صفحه توئیتری اش در واکنش به این استعفا نوشت: برای ظریف پایانی نیست آنچنانکه برای هیچ قهرمانی از وطن.
معزی از ظریف به عنوان «اعتبار دیپلماسی ایران» یاد کرد و نوشت: او تا همیشه خواهد ماند.
وی نوشت: پایکوبی ترامپ، بن سلمان، نتانیاهو را دوامی نیست؛ طلوع آفتاب فردا غروب شادی‌شان است و بی‌تردید روحانی اجازه نخواهد داد آنها به استقبال رویاهایشان برای ایران بروند.

**علی شکوری راد دبیرکل حزب اتحاد ملت
شکوری راد در واکنش به استعفای ناگهانی محمد جواد ظریف گفت: او یک دیپلمات تمام عیار است، ظرایف سیاست را می شناسد و پیامدهای هر اقدامی را می داند.
دبیرکل حزب اتحاد ملت افزود: او بخوبی می‌دانسته است یا نباید استعفا بدهد یا اگر استعفا داد ناگزیر باید پایش بایستد چرا که می‌فهمد، استعفا پایان‌کارظریف نیست. بازگشت به کار پس از اعلام کناره‌گیری پایان کار اوست.
ظریف دوشنبه شب با انتشار پستی در صفحه اینستاگرام، از استعفای خود از سمت وزارت امور خارجه خبر داد.
وی نوشت: با عرض تبریک به مناسبت میلاد خجسته حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز مادر و روز زن، از بزرگواری مردم عزیز و دلاور ایران و مسئولین محترم در 67 ماه گذشته بسیار سپاسگزارم.
ظریف ادامه داد: از ناتوانی برای ادامه خدمت و تمام کاستی‌ها و کوتاهی‌ها در دوران خدمت صمیمانه پوزش می‌خواهم. شاد و سربلند باشید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید