مردم گول تخفیفات عوام فریبانه فرش را نخورند

    کد خبر :496404
تخفیفات عوام فریبانه فرش

دبیر اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران گفت: در حال حاضر شاهد ارائه تخفیفات ۳۳ درصدی فروشگاه‌ها هستیم که البته آنها فرش را ۴۰ درصد گران می‌کنند و سپس با دادن ۳۳ درصد تخفیف در واقع عوام‌فریبی کرده و مردم نیز خوشحال می‌شوند که تخفیف گرفته‌اند.

«محسن شیرازی»، دبیر اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران، در گفتگو با برنا با بیان اینکه تولید فرش ماشینی به علت رکودی که در بازار است کم شده و مردم پول ندارند که خرید کنند، گفت: یکی از مشکلاتی که در تهران به وجود آمده، این است که برخی فروشگاه‌ها تخفیف‌های غیرمنطقی می‌گذارند که وجود خارجی ندارد بنابراین بازار را دچار نوساناتی کرده است.

وی گفت: با تخفیفاتی که این فروشگاه‌ها گذاشته‌اند مردم را دچار سردرگمی کرده و مردم نمی‌دانند چه کسی راست می‌گوید تا خرید کنند.

شیرازی تصریح کرد: در بحث مالیاتی برای ما تعیین کردند ۸ درصد سود روی کالا کشیده و فروخته شود و ۴ درصد نیز برای عمده فروشی است که سرجمع ۱۲ درصد می‌شود. اما در حال حاضر شاهد ارائه تخفیفات ۳۳ درصدی فروشگاه‌ها هستیم. آنها فرش را ۴۰ درصد گران می‌کنند و سپس با دادن ۳۳ درصد تخفیف عوام‌فریبی کرده و مردم نیز خوشحال می‌شوند که تخفیف گرفته‌اند.

دبیر اتحادیه فرش ماشینی و موکت تهران با تاکید بر اینکه قیمت فرش در کف بازار مناسب‌تر است، افزود: چند فروشگاه که تخفیفات زیادی می‌دهند با این کار بازار را تحت تاثیر قرار داده و ۷۰ درصد فروش فرش در تهران را گرفته‌اند که نظم و نظام بازار را با این کار از بین برده‌اند.

شیرازی ادامه داد: به علت بالا رفتن قیمت دلار نسبت به سال گذشته، افزایش صادرات داشتیم اما مشکل ما این بوده که قیمت مواد اولیه گران است و در بحث هزینه‌ها تاثیر می‌گذارد.

وی افزود: حدود ۵۰ هزار نفر به صورت مستقیم در کاشان در این صنف مشغول به کار هستند اما با این وضعیت که ثبت سفارش‌ها خوب انجام نمی‌شود و مواد اولیه خوب وارد نمی‌شود، برای تولید کننده مشکل‌ساز شده است.

وی اظهار کرد: تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردها که توسط برخی از این شرکت‌ها انجام می‌شود هزینه‌های سرباری هستند که روی قیمت تمام شده فرش اثر می‌گذارد. قیمت نمی‌تواند هم پایین باشد و هم تخفیف بخورد که مردم جنبه‌های پنهان این موضوع را نمی‌بینند.

شیرازی با تاکید بر اینکه باید در این خصوص شفاف‌سازی شود، گفت: مردم گول تخفیفات عوام فریبانه را نخورند که این مهمترین درخواست اتحادیه از مردم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید