اعلام آمادگی عراق برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک با ایران

    کد خبر :496327
ایجاد منطقه صنعتی مشترک با ایران

نخست وزیر عراق در جریان دیدار با معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که عراق آماده است مانند منطقه صنعتی مشترک با اردن، با ایران نیز منطقه مشترکی ایجاد کند.

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری دور سوم گفت‌وگوهای سیاسی ایران و عراق در بغداد است.

عراقچی ظهر امروز دوشنبه به دیدار «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق رفت و با وی درباره مسائل سیاسی و منطقه‌ای گفت‌وگو کرد.

دفتر نخست وزیر عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالمهدی امروز میزبان عراقچی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و شماری از مسئولان ایرانی بود.

شبکه خبری السومریه عراق، با انتشار این بیانیه گزارش داد که هدف مسئولان ایرانی از این دیدار، فراهم کردن مقدمات سفر قریب‌الوقوع «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق بود.

به گزارش فارس،در جریان این دیدار، «توسعه روابط بین دو کشور، گسترش همکاری در زمینه‌های اقتصادی، تجاری، مسائل [مربوط به] آب، مرزها، ویزا و تمایل مشترک برای حصول یادداشت تفاهم‌نامه روشن بررسی شد؛ به گونه‌ای که [این تفاهم‌نامه] به صورت عادلانه منافع مشترک بین دو کشور را تأمین کند».

عبدالمهدی در جریان این دیدار، از «توسعه روابط ایران و عراق که به سود ملت دو کشور و عموم منطقه است» استقبال و ابراز امیدواری کرد که این دیدارها و سفرهای متقابل، باعث پیشرفت در روابط دو جانبه و حل مسائل موجود به ویژه در خصوص «حفظ حقوق عراق در آبهای منطقه‌ای آن» شود.

وی ضمن ابراز امیدواری در خصوص فعالیت جدی برای تحقق منافع دو کشور و دو ملت در همه زمینه‌ها، گفت که «عراق آماده است منطقه مشترکی را مانند منطقه صنعتی عراق و اردن» با ایران ایجاد کند.

عراقچی نیز اعلام کرد که ایران امیدوار است سفیر آتی روحانی به عراق، موجب تحکیم روابط و گسترش همکاری اقتصادی و تجاری بین دو کشور شود.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران نیز اخیرا سفری پنج روزه به عراق داشت و قرار است حسن روحانی در ماه جاری (اسفند) به عراق سفر کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید