اینجا با هر تولد و پیوند ازدواج یک درخت کاشته می‌شود

    کد خبر :496261
درختکاری،

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهدیشهر از انعقاد یک تفاهمنامه بین منابع طبیعی، شهرداری و ثبت‌احوال این شهرستان خبر داد و گفت: برمبنای مفاد این تفاهمنامه به نیت هر تولد و هر پیوند ازدواج یک درخت کاشته می‌شود.

حمیدرضا عبدوس اظهار کرد: همزمان با هفته گرامیداشت منابع طبیعی سال جاری این طرح در پارک جنگلی یاقوت سرخ شهر درجزین آغاز می‌شود. این طرح “هر تولد سبز یک درخت زیبا و هر پیوند ازدواج یک درخت ماندگار” نامگذاری شده است.

وی افزود: به منظور فرهنگ سازی و اشاعه درختکاری، توسعه فضای سبز در میان خانواده‌ها و افزایش میزان مشارکت شهروندان در امر توسعه حفظ و نگهداری فضای سبز تفاهمنامه سه جانبه‌ای بین شهرداری درجزین ،اداره ثبت و احوال مهدیشهر و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر منعقد شده که طی آن هر زوج جوانی که ازدواج می‌کنند و یا با وقوع هر تولد در شهرستان توسط پدر و مادر وی نهالی در این پارک جنگلی کاشته می‌شود.

عبدوس گفت: براساس این تفاهم‌نامه والدین با تولد نوزادشان، با مراجعه به اداره کل ثبت احوال جهت دریافت شناسنامه، معرفی‌نامه‌ای نیز جهت ارایه به شهرداری درجزین و اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر دریافت می‌کنند.

وی از تعهد اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مهدیشهر و شهرداری درجزین به تهیه و تامین نهال رایگاناین طرح خبر داد و گفت: همچنین این دستگاه‌ها موظف به صدور شناسنامه یا”برگ‌نامه” نهال کاشته شده به‌نام زوج یا نوزاد متولد شده هستند، ضمن اینکه این برگ‌نامه یا شناسنامه دارای کد شناسایی حاوی اطلاعات درخت و صاحب درخت است.

وی با بیان اینکه کاشت نهال توسط والدین نوزاد و بنام نوزاد متولد شده انجام خواهد شد، ادامه داد: این نهال‌های شناسنامه‌دار در سال‌های آینده به کودکان نشان داده خواهد شد و از آن پس کودکان در مراقبت از این نهال‌ها سهیم خواهند بود.

به گزارش ایسنا، عبدوس تصریح کرد: مالک معنوی نهال های کاشته شده، نوزادان و زوج‌ها بوده و در صورت تمایل والدین و زوج های جوان متعهد به نگهداری و حفظ از درخت مورد نظر خواهند شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید