الزام یک خودروساز به جمع آوری ۳۰ هزار خودرو معیوب در صورت قطعیت حکم

    کد خبر :496141
خودروساز

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: حکم الزام یک خودروساز به جمع آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب و رفع عیب آنها در صورت قطعیت در مرحله تجدیدنظر، اجرا می‌شود.

محمد علی اسفنانی امروز (دوشنبه) در نشست خبری سازمان تعزیرات حکومتی که با حضور وزیر دادگستری و رئیس کل سازمان تعزیرات حکومتی برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره حکم تعزیرات در مورد شرکت خودروسازی که محکوم به جمع آوری ۳۰ هزار خودروی معیوب شده بود، افزود: برای اولین بار است که در کشور ما چنین حکمی صادر می‌شود. یکی از شرکت‌های خودروساز، اتومبیلی را تولید و توزیع کرده است که از نظر استاندارد عیب‌های جدی داشت.

وی با بیان اینکه در مورد این خودرو شکایات بسیاری مطرح شده بود که به آنها رسیدگی و حکم صادر شد، اظهار کرد: حکم صادر شده مبنی بر الزام خودروساز به جمع آوری خودروها بود و اینکه خودرو ساز باید در صورت امکان رفع عیب، عیوب را برطرف و در غیر این صورت نسبت به جبران خسارت اقدام کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان تهران گفت: این حکم در مرحله بدوی صادر شده است و در صورتی که تجدید نظرخواهی شود در دادگاه تجدید نظر بررسی خواهد شد و اگر حکم اولیه قطعی شود، قابلیت اجرایی خواهد داشت همچنین اگر خودروساز رضایت شاکیان را جلب کند مانند سایر احکام، اجرای حکم متوقف می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید