اجرای طرح «خوب زیستن مشترک» ویژه دختران در مدارس

    کد خبر :496017
خوب زیستن مشترک

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش بر تغییر نگرش خانواده‌ها برای توسعه مهارت‌آفرینی و گفتمان‌های مهارتی تاکید کرد.

علیرضا کاظمی درباره فعالیت‌هایی که برای گسترش حرکت گفتمان‌سازی و ارتقای ارتباط‌های مهارتی بین دانش‌آموزان انجام می‌شود گفت: «در معاونت پرورشی و فرهنگی مهارت‌ها را به دودسته تقسیم می‌کنیم: مهارت‌های حرفه‌ای و مهارت‌های ارتباطی. در حوزه مهارت‌های حرفه‌ای بیشترین سهم بر دوش حوزه معاونت آموزش متوسطه است اما در حوزه فرهنگ‌سازی و ارتباط‌سازی معاونت پرورشی و فرهنگی پشتیبان معاونت متوسطه خواهد بود.»

وی ادامه داد: «امسال نیز سال حمایت از کالای ایرانی نام‌گذاری شده است و بیکاری، اشتغال و فقدان مهارت‌های حرفه‌ای که زیرساخت نبود اشتغال است، یکی از دغدغه‌های کشور و موضوعی ملی به‌حساب می‌آید.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش افزود: «رویکرد سند تحول بنیادین حرکت از سمت حافظه‌محوری به سمت مهارت‌محوری است. یکی از بهترین کارها در این زمینه برگزاری کنگره پرسش مهر ریاست جمهوری است که به‌ درستی رئیس‌جمهوری این دغدغه را در اول سال مطرح کردند. شاید مهم‌ترین مشکل ما در این بخش فرهنگی باشد.»

کاظمی گفت: «ما نیازمند تغییر نگرش خانواده‌ها هستیم تا دانش‌آموزان را از سمت تحصیل در رشته‌های تجربی، ریاضی انسانی به سمت رشته‌های مهارتی سوق دهند تا حداقل زمینه‌های کسب مهارت در دانش‌آموزان ایجاد شود.»

وی افزود: «بیش از 1200 کانون‌ فرهنگی تربیتی در سطح کشور رویکرد اصلی خود را مهارت‌آفرینی و توسعه گفتمان‌های مهارتی قرار داده‌اند؛ علاوه بر آن جشنواره ملی فرهنگی هنری حمایت از کالای ایرانی در استان یزد به‌صورت عملی برگزار می‌شود. این نیز یک موضوع مهم در حوزه گفتمان‌سازی است. نمایشگاه‌های دست‌سازه‌های کانون‌های فرهنگی تربیتی و جشنواره دوسالانه کانون‌ها که امسال برگزار شد ازجمله فعالیت‌های سلسله‌واری است که می‌تواند ما را به سمت گفتمان‌سازی جلو ببرد.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: «این اقدامات کافی نیست؛ لازم است تمام دستگاه‌های کشور به این موضوع وارد شوند تا تغییر نگاه و نگرش در خانواده‌ها ایجاد شود.»

اجرای طرح خوب زیستن مشترک، ویژه دختران

به گزارش ایسنا، وی به حوزه دوم حوزه مهارت‌های فردی در بحث ارتباطات اشاره کرد و افزود: «خانواده‌ها می‌توانند عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس دانش‌آموز و توانمندی‌های ارتباطی دانش‌آموز را بالا ببرند و بسیاری از رفتارهایی که یک دانش‌آموز در زندگی به آن نیاز دارد را نهادینه کند. ما در این حوزه هم طرح‌هایی در حوزه مشاوره دردست اقدام داریم که مهم‌ترین آن طرح توان‌سازی روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است. اخیراً هم طرحی را تحت عنوان خوب زیستن مشترک ویژه دختران را با کمک حوزه امور بانوان در حال اجرا داریم.»

استقبال 2 میلیون و 200 هزار نفر رشته از کنگره نوزدهم پرسش مهر

به گزارش مرکز امور هماهنگی، ارتباطات و حوزه وزارتی آموزش‌وپرورش، کاظمی در پاسخ به این سؤال که استقبال امسال از کنگره پرسش مهر را چطور ارزیابی می‌کنید گفت: «به نظر من استقبال خوب و باشکوهی را داشتیم و نسبت به سال گذشته رشد دیده می‌شود. در مجموع 2 میلیون و 200 هزار نفر رشته در سطح کشور در دو بخش فرهنگی هنری و ادبی و در 5 زیرشاخه در کنگره پرسش مهر نوزدهم ریاست جمهوری شرکت کردند.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید