مدیرعامل سازمان آتش نشانی تهران:

برای ایمن‌سازی شهر همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند

    کد خبر :495871
خدمات ایمنی شهرداری تهران

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران تاکید کرد که باید با بسیاری از حوادث قبل از وقوع مقابله کرد.

مهدی داوری در مراسم افتتاحیه چهارمین همایش ملی و اولین همایش بین‌المللی آتش نشانی و ایمنی شهری که پیش از ظهر امروز در سالن همایش‌های هتل المپیک برگزار شد، اظهار کرد: مسئله ایمنی تأثیر بسیاری در ساختار و کیفیت زندگی شهروندان دارد و از همین روست که بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه باید جلوی بسیاری از حوادث را قبل از آنکه رخ دهد گرفت و با آن مقابله کرد، گفت: وقتی حادثه‌ای رخ دهد خطرات و ریسک آن حادثه نیز افزایش می‌یابد و ممکن است دیگر برخی از موارد و کنترل آن از دست خارج شود. بنابراین بهترین راه این است که از وقوع آن حادثه پیشگیری کرده و پیش از وقوع با آن مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید تمامی سازمان‌ها و دستگاه‌ها برای کاهش ریسک و مخاطرات اقدام کنند، گفت: لازم است که دستگاه‌های مختلف هر کدام در حوزه وظایف و مسئولیت‌های خود چالش‌ها و ریسک‌ها را شناسایی کرده و راهکارهای علمی و منطقی برای رفع آن ارائه دهند.

داوری وجود ساختمان‌های مرتفع در شهر تهران را یکی از چالش‌ها برشمرد و گفت: ما نمی‌توانیم صرفاً بگوییم ساختمان پرخطر است و ناامیدانه به آن نگاه کنیم. آیا هیچ راهکاری وجود ندارد که آن را پیش از وقوع خطر ایمن سازی کنیم. ما باید تلاش کنیم تا شهری ایده‌آل داشته باشیم و در این زمینه همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند.

وی اضافه کرد: آتش نشانی نیز باید با روش‌های علمی با موضوعات مختلف مواجه شده و برخورد کند.

به گزارش ایسنا،وی با بیان اینکه نخستین مرحله از برگزاری همایش آتش نشانی و ایمنی شهری در سطح بین‌المللی گفت: خوشبختانه گرچه تجربه سه دوره برگزاری این همایش در سطح ملی را داشتیم اما امسال هشت دانشگاه کشور همکاری خوبی با ما داشته و بیش از ۲۷۰ مقاله و همایش ارائه شد که این بسیار حائز اهمیت است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید