حمله جنگنده های ترکیه به عراق

    کد خبر :495787
جنگنده های ترکیه

جنگنده های ارتش ترکیه به مواضع حزب کارگران کردستان ترکیه موسوم به «پ ک ک» در شمال عراق حمله کرد.

در بیانیه وزارت دفاع ترکیه درباره حملات جنگنده های ارتش به مناطقی در شمال عراق آمده است: در حملات به مواضع پ ک ک در مناطق خاکورک و زاب در شمال عراق، پناهگاه ها و انبار مهمات متعلق به این گروه مورد هدف قرار گرفت.
عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ.ک.ک از دو سال قبل در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از هفت ماه قبل در شمال عراق آغاز شده که در چند ماه اخیر با بمباران ارتفاعات قندیل در مرز عراق و ایران به اوج خود رسیده و حمله مکرر هوایی به برخی مناطق کوهستانی منطقه همچنان ادامه دارد.
بنا بر اعلام ستاد کل نیروهای مسلح ترکیه، در پی بمباران دو روز اخیر مناطق کوهستانی زاب در شمال عراق توسط جنگنده های هوایی این کشور، 6 عضو گروه پ.ک.ک کشته شدند.
به گزارش نامه نیوز، بر اساس اطلاعیه این مرجع نظامی ترکیه، در پی عملیات ماموران ژاندارمری و حمله جنگنده های هوایی علیه مواضع پ.ک.ک در شهرهای آغری، شیرناک و دیاربکر پنج عضو دیگر نیروهای گروه پ.ک.ک نیز کشته شدند.
همچنین خبرگزاری آناتولی ساعاتی پیش اعلام کرد که بر اساس گزارش ستاد کل ارتش ترکیه، 38 نفر از عناصر پ.ک.ک طی هفته گذشته در عملیات های مکرر نظامیان ترک کشته شده اند.
حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک) بیش از 30 سال است که به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی ترکیه می جنگد. این تشکیلات از سوی دولت ترکیه، اتحادیه اروپا و دولت آمریکا به عنوان گروه تروریستی معرفی شده است.
این تشکیلات از دو سال پیش علیه دولت مرکزی ترکیه و اقلیم کردستان عراق اعلام جنگ تمام عیار کرده است.
دولت ترکیه از دو سال پیش عملیات وسیعی را علیه مقرهای پ.ک.ک در مناطق مختلف کوهستانی شرق و جنوب شرق این کشور و همچنین شمال عراق آغاز کرده و بسیاری از محل های استقرار آنها را شناسایی و منهدم کرده است.
مناطق کوهستانی شرق و جنوب شرقی ترکیه و نیز ارتفاعات شمال عراق و سوریه محل استقرار عناصر گروه پ.ک.ک است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید