پنجمین دور مذکرات آمریکا و طالبان امروز در قطر آغاز می‌شود

    کد خبر :495720
مذکرات آمریکا و طالبان

پنجمین دور مذاکرات نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان با گروه طالبان، امروز در شهر دوحه‌ قطر برگزار می‌شود.

به گزارش بازتاب به نقل از افق، پنجمین دور مذاکرات «زلمی خلیل زاد» نماینده ویژه رئیس جمهوری آمریکا در امور صلح افغانستان با گروه طالبان امروز در دوحه قطر برگزار می شود.

«ملا عبدالغنی برادر» یکی از رهبران ارشد گروه طالبان که به تازگی به عنوان رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر گماشته شده نیز به خاطر انجام مذاکرات صلح با هیئت آمریکایی وارد دوحه‌ شده است.

پیش از این طالبان اعلام کرده بود که ملا برادر در این دور از مذاکرات شرکت نخواهد کرد اما این گروه صبح امروز اعلام کرد که «ملا عبدالغنی برادر» برای پیشبرد مذاکرات صلح با آمریکا، وارد دوحه شده است.

خلیل‌زاد پیش از سفرش به قطر گفته بود که در این سفر در مورد ۴ موضوع؛ خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، عدم تهدید سایر کشورها از سوی خاک افغانستان، آتش‌بس و مذاکرات مستقیم گروه طالبان با دولت افغانستان با این گروه مذاکره خواهد کرد.

با این حال طالبان گفته‌ است که موضوع اصلی این نشست همان مذاکرات قبلی یعنی مسئله‌ خروج نیروهای خارجی و عدم تهدید سایر کشورها از سوی خاک افغانستان خواهد بود.

نمایندگان آمریکا و گروه طالبان تاکنون ۴ بار به صورت رسمی باهم دیدار و در مورد صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.

زلمی خلیل‌زاد پیش از این گفته بود که در مورد خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان و قطع رابطه طالبان با القاعده با این گروه به توافقات ابتدایی دست یافته اند.

وی افزود: نمایندگان طالبان که در نشست‌های قبلی حضور داشتند، بحث در مورد آتش بس و مذاکره با کابل را خارج از صلاحیت‌های خود می‌دانستند و در این مورد مذاکره نکرده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید