اروپا در میان پتک آمریکا و سندان روسیه

    کد خبر :495654
اروپا

سال ۲۰۱۹، سال سهلی برای قاره اروپا نخواهد بود. در میان مشکلات که می‌تواند منجر به ابهامات جدی منجر شود، Brexit و انتخابات پارلمان اروپا، و همچنین جنگ‌های تجاری آمریکا وجود دارد.وزیر امور خارجه بریتانیا و وزیر امور خارجه آلمان، اظهار داشتند که اگر Brexit در جهت اشتباهی حرکت کند، برای بریتانیا و اروپا، فاجعه خواهد بود.

به گزارش بازتاب، به نقل از وستنیک قفقاز، “صباح” ترکی در مقاله “Europe caught between two fires” ذکر می‌کند که اتحادیه اروپا مرکز تشدید تنش بین ایالات متحده و روسیه شده است که فشار بر این قاره را افزایش می‌دهد. در چنین موقعیت نامشخصی، شهروندان بسیاری از کشورهای عضو اتحادیه اروپا بر این باورند که وضعیت اقتصادی بدتر و نرخ بیکاری در کشورشان بالاتر از آن است که آمار نشان می‌دهد.

تنها تسلی خاطر برای شهروندان اتحادیه اروپا واحد ارزی قوی، یعنی یورو است. انتظار اصلی جمعیت 28 کشور این بلوک برابر با پرداخت حقوق یکسان به همه می‌باشد. با این حال، امروزه وقوع خطرات اجتماعی به بالاترین سطح خود از سال 2010 تا به حال رسیده است. چنین روندی اغلب در طول دوره انتخابات، مثلا انتخابات پارلمان اروپا ظاهر به وجود می‌آید. در سال 2019، لازم است به احتمال انتخابات زودهنگام در ایتالیا، اسپانیا و آلمان توجه کرد. رشد نارضایتی اجتماعی و افزایش محبوبیت احزاب ضداروپایی چنان جدی شده است که ممکن است پس از برگزاری انتخابات در ماه مِی سال 2019، یک ساختار تقسیم شده از پارلمان اروپا شکل بگیرد.

تشدید جنگ تجاری میان ایالات متحده و اتحادیه اروپا

در گزارشی که چند روز قبل در کاخ سفید منتشر شد، خودروهای آلمانی به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی ایالات متحده اعلام شده است. رهبران اتحادیه اروپا و موسسات پیشرو آن هر روز با توجه به چنین اظهارات و تهدیدها از جانب رئیس جمهور ترامپ و تیمش، با تحرکات جدید مواجه می‌شوند.

در واکنش به سخنان وزیر بازرگانی ایالات متحده ویلبر راس درمورد این که “خودروهای آلمانی را تهدید امنیت ملی ایالات متحده می کند”، صدراعظم آلمان آنگلا مرکل، ماهیت تکان دهنده این بیانیه را اعلام کرد. مرکل گفت که نمی‌فهمد چرا آمریکا خودروهای آلمانی را به عنوان تهدید نگاه می‌کند، چرا که این اتومبیل‌ها در بزرگترین کارخانه BMW در ایالت کارولینای جنوبی در ایالات متحده آمریکا و نه در بایرن تولید شده است. صدراعظم تأکید کرد که اتحادیه اروپا و ایالات متحده باید در مورد توسعه تجارت ترانس آتلانتیک در میز مذاکره بحث کنند. جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، گفت که او و وزیر امور خارجه آلمان، هایکو ماس، به این واقعیت پی برده‎اند که اگر Brexit در جهت اشتباهی حرکت کند، برای بریتانیا و اروپا، فاجعه خواهد بود. هانت گفت که معنی کلمه “موقت” در مورد فعال سازی “مکانیزم اضطراری” برای تصویب Brexit در مجلس اتحادیه اروپا باید به طور کامل توضیح داده شود. وی ضمن اظهار این که آلمان یکی از بزرگترین شرکای تجاری انگلیس است و هانت گفت که شرکت‌های آلمانی بیش از 400،000 جایگاه شغل در کشورش ایجاد کرده‌اند. ماس افزود که هیچ کس در اتحادیه اروپا ” Brexit سخت ” را نمی‌خواهد.

هشدار ولادیمیر پوتین به ایالات متحده آمریکا

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، در بیانیه سالیانه خود، گفت که اگر موشک‌های میان برد آمریکایی در اروپا مستقر شوند، روسیه به طور متقارن پاسخ خواهد داد. او اظهار داشت که علاوه بر تولید و گسترش سلاح‌هایی که می‌توانند به مناطقی که سیستم موشکی آنها در آن قرار دارد ضربه بزند، روسیه سیستم‌هایی را ایجاد خواهد کرد که بتواند به دولت‌هایی منتهی شود که تصمیم به پرتاب موشک گرفته‌اند، به عنوان مثال ایالات متحده. پوتین، با انتقاد از واشنگتن به دلیل تصمیم به عقب نشینی از معاهده منع استفاده از موشک‌های میان برد و کوتاه برد، گفت که روسیه اولین کشوری نخواهد بود که موشک‌های میان برد را در اروپا مستقر کند. برخی از سیستم‌هایی که در اروپا قرار خواهند گرفت، قابلیت آن را دارند که در عرض 10-12 دقیقه به مسکو برسند و این یک تهدید جدی برای روسیه است. بنابراین، هیچ کس نباید روسیه را سرزنش کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید