قیمتی ترین چیزها در دنیا کدامند؟

علاوه بر طلا خیلی چیزها در دنیا وجود دارد که ارزش و قیمت بسیار بالایی دارند .

وقتی در مورد گران قیمت ترین چیز در دنیا بحثی به میان می آید تنها چیزی که به ذهنمان می رسد طلاست. اما علاوه بر طلا خیلی چیزها در دنیا هست که ارزش و قیمت بسیار بالایی دارند و بدونیم در اینجا لیستی از قیمتی ترین چیزها به ترتیب از ارزان به گران آورده است.

 

زعفران (هر گرم ۱۱ دلار)
این ادویه عطر بی نظیری دارد و برای سلامتی مفید است. مراحل تولید زعفران کمی سخت است و خاصیت درمانی آن با هیچ ادویه دیگری قابل قیاس نیست.
طلا (هر گرم ۵۶ دلار)
معروف ترین فلز با ارزشی که هیچ زنی نمی تواند بدون آن زندگی کند طلاست و ارزش آن به قدری زیاد است که هر چیز زیبایی را به آن نسبت می دهند.
رادیوم (هر گرم ۵۸ دلار)
تنها یک جمله می توانم برای شرح ارزش این فلز بگویم: هر ۱ تن از پوسته زمین حاوی ۱ هزارم گرم رادیوم است.
پلاتین (هر گرم ۶۰ دلار)
پلاتین یکی از با ارزش ترین فلزهای بی رنگ است که مثل طلا در مقابل اسید، مواد قلیایی و ترکیبات این چنینی مقاوم است.
عاج کرگدن (هر گرم ۱۱۰ دلار)
عاج کرگدن به دلیل خاصیت درمانی بسیار با ارزش است و در دسته چاقو نیز از آن استفاده می شود. به همین دلیل شکار غیرقانونی کرگدن ها رایج شده و نسل آن ها در حال انقراض است.
پلوتونیوم (هر گرم ۴۰۰۰ دلار)
پلوتونیوم فلز رادیواکتیو سنگین اما ظریف به رنگ سفید نقره ای است. موارد مصرف آن متفاوت است از سلاح های هسته ای گرفته تا سوخت منبع انرژی.
پینیت (هر گرم ۹۰۰۰ دلار)
این سنگ به قدری کمیاب است که کمتر کسی آن را می شناسد و از وجودش آگاه است. این سنگ معدنی به رنگ های نارنجی و قرمز مایل به قهوه ای فقط ۶۵ سال پیش کشف شد و تنها چند صد تا از آن د ردنیا وجود دارد.
تافئیت (هر گرم ۲۰ هزار دلار)
این سنگ گران قیمت در رنگ های بنفش، سفید، صورتی و قرمز میلیون ها برابر کمیاب تر از الماس است و تبدیل به سنگ افسانه ای شده است. این سنگ در جواهرات شهرت زیادی ندارد به همین دلیل قیمت آن نسبت به الماس به نسبت ارزان تر است.
تریتیوم (هر گرم ۳۰ هزار دلار)
این گاز برای روشنایی به کار برده می شود. تولید هر ۵۰۰ گرم این گاز ۱۵ میلیون دلار هزینه می برد.
الماس (هر گرم ۵۵ هزار دلار)
با ارزش ترین سنگ روی زمین و بهترین دوست خانم ها.
کالیفرنیم (هر گرم ۲۵ الی ۲۷ میلیون دلار)
کالیفرنیم گران قیمت ترین عنصر شیمیایی است. این عنصر از زمان کشف آن در سال ۱۹۵۰ فقط یکبار سنتز شده است.
پادماده (هر گرم ۶۲ تریلیون دلار)
این ماده گذان قیمت ترین ماده روی زمین است و تولید هر یک میلی گرم پوزیترن ۲۵ میلیون دلار هزینه می برد.پادماده را می توان در آینده به عنوان سوخت در سفینه های فضایی به کار برد. اما مشکل اینجاست که برای تولید یک گرم پادماده همه انسان های روی کره زمین باید یک سال بدون استراحت کار کنند.
سنگ یشم (۱۷۰ میلیون دلار)
معدنچی ها در میانمار بزرگ ترین سنگ یشم را در یک معدن دورافتاده در ایالت کاچین در شمال کشور کشف کردند. وزن این سنگ ۲۰۰ تن است و برای تبدیل به جواهرات و مجسمه های گران قیمت به چین فرستاده می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید