عرضه تجاری ساعت مچی دارای نانوپوشش

  • آرشیو
  • یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ ۱۵:۱۰
    کد خبر :495242

یک شرکت خارجی از فناوری نانو برای ساخت ساعت مچی استفاده کرد که این ساعت در برابر خوردگی مقاوم بوده و آنتی باکتریال است.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، شرکت آرکادیا (Arcadia) از ساعت مچی جدید خود که به فناوری‌نانو مجهز است، رونمایی کرد. در این ساعت مچی از پوشش گرافنی استفاده شده‌است.

این ساعت که به آرکادیا G۱.۰ شهرت دارد، در واقع ساعتی آنالوگ بوده که براساس فناوری ساعت سیتیزن میوتا ۲۰۳۵ ساخته شده و در بند آن از الیاف کربنی استفاده شده‌است. این ساعت به قیمت ۳۴۹ دلار عرضه می‌شود.

شرکت آرکادیا پوشش گرافنی ویژه خود را با نام تجاری DuraPhene در این ساعت مورد استفاده قرار داده است که وجود این پوشش گرافنی موجب شده تا ساعت آرکادیا از نظر مکانیکی و گرمایی ایزوله شود و عوامل محیطی روی زیرلایه فولاد ضدزنگ آن تأثیر منفی نگذارد.

آرکادیا قصد دارد تا این فناوری پوشش‌دهی را به شرکت‌های دیگر نیز واگذار کند چرا که این نانوپوشش دارای پتانسیل‌های کاربردی متعددی در تجهیزات نفتی، پنل‌های خورشیدی، تجهیزات دریایی ومحصولاتی که عمر طولانی دارند، است.

شرکت آرکادیا اعلام کرده که نانوپوشش DuraPhene دارای مقاومت به خوردگی بوده و همچنین سطوح را در برابر خستگی و سایش حفظ می‌کند و در عین حال دارای خواص ضدمیکروبی و ضد تابش خیره‌کننده است.

شرکت آرکادیا از اکسیدگرافن احیاءشده تولیدشده توسط شرکت گرافنیا (Graphenea) استفاده می‌کند. گرافن به‌دست آمده با پلی‌تترافلورواتیلن ترکیب شده و در این ساعت به کار گرفته می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید