دستیابی به رکورد داخلی‌سازی تجهیزات پالایشگاهی فاز ۱۴ پارس جنوبی

    کد خبر :494909
پارس جنوبی

معاون سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت:به همت مهندسان ایرانی، به رکورد ۱۰۰درصدی ساخت داخل سه بخش تجهیزات اصلی پالایشگاهی و همچنین راه‌اندازی سکوی دریایی، در کمتر از یکماه دست یافته‌ایم.

به گزارش بازتاب به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، حمید بازارگان، معاون انرژی سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران گفت: با اعتماد وزارت نفت به مهندسان و شرکت‌های ایرانی، به رکورد صد درصدی ساخت داخل سه بخش تجهیزات اصلی پالایشگاهی و همچنین راه‌اندازی سکوی دریایی در کمتر از یکماه دست یافته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه وزارت نفت با واگذاری فاز ۱۴ پارس جنوبی به کنسرسیومی کاملا ایرانی عملا پیشرو در حمایت از ساخت داخل در حوزه استراتژیک انرژی است افزود: اعتماد وزارت نفت منجر به افزایش چشمگیر توانمندی ساخت داخل تجهیزات پکیج‌های اصلی پالایشگاهی شده به گونه‌ای که در سه بخش تولید پمپ‌های سنگین،‌پمپ‌های گریز از مرکز عمودی و افقی به رکورد ۱۰۰ درصد ساخت داخل دست یافته ایم.

نماینده رئیس کنسرسیوم پیمانکاران فاز ۱۴ همچنین تصریح کرد: خوشبختانه در زمینه سایر پکیج‌های اصلی تجهیزات پالایشگاهی نیز به پیشرفت جدی ۴۰ تا ۸۰ درصد داخلی‌سازی رسیده‌ایم.

بازارگان با اشاره به تجربه ایدرو در پیمانکاری و احداث ۶ فاز مختلف پارس جنوبی، سیاست‌های بخش نفت و انرژی کشور مبنی بر واسپاری پروژه‌های بزرگ نفتی به پیمانکاران داخلی به ویژه در سال‌های اخیر را عامل اصلی توانمندسازی مهندسان و مجموعه‌های‌ داخلی و همچنین اشتغال‌زایی گسترده برشمرد.

معاون انرژی ایدرو با اعلام پیشرفت ۸۴ درصدی پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی افزود اکنون ایدرو و سایر شرکت‌های ایرانی عضو کنسرسیوم علیرغم تحریم‌های بین‌المللی به قدری توانمند هستند که پروژه‌های انرژی را در غیاب شرکت‌های خارجی با اتکا به توان داخل با نرخ پیشرفت بسیار مناسبی در حال اجرا دارند.

پروژه فاز ۱۴ پارس جنوبی به ارزش ۵ میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلار از سوی وزارت نفت و شرکت نفت و گاز پارس به کنسرسیومی متشکل از ۸ شرکت ایرانی با راهبری ایدرو واگذار شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید