فرماندار نظرآباد خبر داد:

قطع جریان فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه البرز

    کد خبر :494810
تالاب صالحیه البرز

فرماندار نظرآباد با بیان اینکه ششم اسفندماه جلسه مشترک مدیران دو شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور دادستان مرکز استان برای بررسی وضعیت تالاب صالحیه برگزار خواهد شد، گفت: در حال حاضر جریان فاضلاب از شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد به تالاب قطع شده است.

محمدرضا فلاح‌نژاد  با اشاره به ورود فاضلاب سه شهرک صنعتی به تالاب صالحیه گفت: در حال حاضر جریان فاضلاب از دو شهرک صنعتی سپهر و نظرآباد که در شهرستان نظرآباد قرار دارد منحرف شده و فاضلاب این شهرک‌ها به تالاب وارد نمی‌شود.

فلاح‌نژاد افزود: پس از انحراف مسیر دیگر بوی فاضلاب در تالاب حس نمی‌شود اما اینکه جریان فاضلاب شهرک صنعتی هشتگرد از کانال رودخانه کردان به تالاب وارد می‌شود یا نه باید بررسی شود.

فرماندار نظرآباد در خصوص وضعیت ثبت و تعیین حق‌آبه تالاب هم اعلام کرد: این موارد باید از طریق کارگروه احیای تالاب صالحیه دنبال شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فردا دوشنبه ششم اسفندماه، جلسه مشترک مدیران دو شهرستان ساوجبلاغ و نظرآباد با حضور دادستان مرکز استان برای بررسی وضعیت تالاب صالحیه برگزار خواهد شد.

15 بهمن ماه امسال بود که یک فعال محیط زیست در گفت و گو با ایسنا از ورود فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه خبر داد و گفت که این کار تالاب و روستاهای اطراف را با خطر آلودگی میکروبی مواجه کرده است.

پس از آن فردین حکیمی، مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان اینکه شهرک صنعتی سپهر تصفیه‌خانه ندارد، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی نظرآباد هم تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته اما مشکل راهبری دارد و سیستم شهرک صنعتی هشتگرد هم هنوز کامل نشده است از معرفی مدیران این سه شهرک به دستگاه قضایی خبر داد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز هم 24 بهمن ماه به صورت سرزده از این تالاب دیدن کرد، آیت‌الله حسینی همدانی در این بازدید با اشاره به گزارش‌های دریافتی مبنی بر انتقال فاضلاب صنعتی به تالاب صالحیه، بر لزوم جلوگیری از آلودگی زیست محیطی تأکید و خواستار بهبود این وضعیت حتی با تعطیلی شهرک صنعتی شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید