«عبرت» یا ترویج «خشونت» در رسانه ملی ؟

    کد خبر :494660
طلاق

پخش برنامه‌ای تلویزیونی از زوجی که ۲۷ بار قصد طلاق داشته‌اند و زن خانواده به دفعات مورد ضرب و شتم قرارگرفته است و بالاخره بار ۲۸ نیز از هم جدا شدند، حال با دعوت رسانه ملی از حفظ زندگی مشترکشان صحبت می‌کنند، شاید در نگاه اول عجیب باشد اما از منظر برخی مددکاران اجتماعی پیامدهای متعددی را هم همراه خواهد داشت.

پخش برنامه «فرمول یک» با موضوع درخواست مکرر طلاق از سوی یک زن و در نهایت تصمیم وی به ادامه زندگی با همسرش درحالی به روی آنتن رفت که دو فرزند این زوج نیز در برنامه حضور داشتند. این برنامه طی روزهای اخیر واکنش های متعددی را نیز به همراه داشته است.

سید حسن موسوی چلک، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران در گفت و گو با ایسنا، نیز با بیان اینکه باید این موضوع را لحاظ کنیم که اگر فیلم یا گزارشی در رسانه عمومی روی آنتن می‌رود، این فیلم می‌تواند چه پیامدهایی داشته باشد، گفت: وقتی فیلم فردی را منتشر می‌کنیم که به ادعای خودش ۲۷ بار قصد جدایی از همسرش را داشته و به همین تعداد هم همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده ،این کار به نوعی مشروعیت دادن به خشونت و همسر آزاری است.

وی با اشاره به اینکه این اقدام نوعی بی‌تفاوتی اجتماعی را نسبت به این موضوعات در جامعه ایجاد می‌کند، افزود: اینکه می‌خواهیم بگوییم زن خانواده در حال سکوت است تا ثبات خانواده‌اش را حفظ کند و نشان دادن این کار در صدا و سیما می‌تواند تبلیغ و ترویج این نوع رفتار با زنان در جامعه باشد. اینکه مردم این موضوع را بشنوند که فردی ۲۷ بار قصد طلاق داشته و همسرش را مورد ضرب و شتم قرار داده، ترویج خشونت و نوعی بی‌توجهی به حقوق زنان است.

به گزارش ایسنا، رئیس انجمن مددکاری اجتماعی افزود: این زن یک شهروند است که در این جامعه زندگی می‌کند و افرادی که آنها را می‌شناسند واکنش‌هایی را نسبت به این افراد خواهند داشت. همچنین فرزندان این خانواده نیز در برنامه حضور داشتند و ظاهراً به وضعیت حضور این کودکان در جامعه و در محیط‌های اجتماعی مثل مدرسه و… فکر نشده است. ما حق نداریم برای تحریک احساسات، به حقوق شهروندی و آبرو و حیثیت مردم تعرض کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید