مازندران بدون زباله می‌شود؟

    کد خبر :494557
طرح "مازندران پاک"

استاندار مازندران از اجرای طرح “مازندران پاک” از هشتم اسفند در سراسر این استان خبر داد و گفت: باید تمامی دستگاه ها، مردم و رسانه‌ها تلاش کنند تا با اجرای طرح مازندران پاک به مدت یکسال این استان را عاری از زباله نگه دارند.

احمد حسین زادگان در نشست ویدئوکنفرانسی با فرمانداران استان مازندران با اشاره به اینکه برای اجرای طرح مازندران پاک و عاری از زباله نگه داشتن یکسال استان، باید همه نهادها، دستگاه ها، شهرداری ها، مردم، سمن ها و رسانه ها پای کار بیایند، عنوان کرد: اجرای طرح مازندران پاک 8 اسفند ماه ۹۷ به طور همزمان در سراسر استان آغاز می‌شود و ضرورت دارد از ظرفیت سمن ها در اجرای این طرح به شکل ویژه استفاده شود.

استاندار مازندران با بیان این که فقط در سایه جلب مشارکت مردم و استفاده از توانمندی نهادهای اجتماعی می توان بر مسایل پیروز شد و در پیشبرد امور توفیق یافت، خاطرنشان کرد: تشکل های مردم نهاد اساس اجرای برنامه های توسعه ای در دنیای معاصر هستند و باید با افزایش کمی و کیفی سمن ها و ساماندهی و تشکل بخشی به آن ها به ویژه سمن های تخصصی زمینه را برای همکاری دولت و مردم فراهم کرد.

حسین زادگان با تاکید بر این که سازمان دانش آموزی به عنوان بزرگترین سمن حوزه دانش آموزی جدی گرفته شود، اظهار کرد: دانش آموزان باید در 3 یا 4 سمن عضو شوند تا گستره فعالیت این تشکل ها فراگیر شود و زمینه های پرورش دانش آموزان برای فعالیت در سمن ها فراهم گردد.

استاندار مازندران جلب و حمایت از سرمایه گذاری را برنامه مهم استانداری برای شکوفایی اقتصادی تلقی کرد و با تاکید بر این که سرمایه گذاری از سوی همه دستگاه های ذیربط باید جدی گرفته شود، گفت: سرمایه‌گذاری صنعتی به ویژه در حوزه کشاورزی و زیربخش های آن با جدیت دنبال و حمایت شود.

استاندار مازندران، اشتغال‌زایی را از دغدغه های اساسی در این استان توصیف کرد و با تاکید بر این که فرمانداران اگر از سقف تسهیلات اشتغالزایی در نظر گرفته شده عقب هستند با جدیت اهتمام کنند، ادامه داد: این تسهیلات برای ایجاد اشتغال فرصت خوبی است و تسهیلات 9 درصدی برای بافت فرسوده نیز جدی پیگیری شود.

وی تاکید کرد: با توجه به در پیش بودن نوروز و حضور میلیونی گردشگران در استان بر نظارت مجدانه بر بازار و کنترل قیمت ها تاکید می‌شود.

به گزارش ایسنا، در نشست ویدئوکنفرانسی استاندار مازندران با فرمانداران این استان تعدادی از مدیران دستگاه ها و معاونن استانداری نیز حضور داشتند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید