پیشگیری از آسیب استخوان فک با انجام ایمپلنت

    کد خبر :494115

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران، با عنوان این مطلب که ایمپلنت از آسیب به استخوان فک پیشگیری می‌کند، گفت: ایمپلنت امروزه موفق‌ترین درمان دندانپزشکی است.

سیدعلیرضا پرهیز، در هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران، اظهار داشت: ایمپلنت امروزه موفق‌ترین درمان در دندانپزشکی به شمار می‌رود و زمانی این روش لوکس و تجمل‌گرایانه بوده و قشر ثروتمند از آن بهره‌مند می‌شدند.

وی افزود: ایمپلنت امروزه جزو درمان‌های پایه دندانپزشکی است و هدف از انجام آن از تأمین دندان به بهبود کیفیت زندگی فرد تبدیل شده است.

دبیر علمی هفدهمین کنگره بین‌المللی جراحان دهان، فک و صورت ایران با اشاره به اینکه ایمپلنت نیاز فرد را که دچار از دست رفتن دندان شده تأمین می‌کند، گفت: زمانی این مسئله مطرح بود که اگر دندان فرد دچار مشکل شد اگر به هر طریقی آن را نگه دارند بهتر است ولی الان مشخص شده که دندانی که سبب عفونت‌های متعدد و لق شدگی شده است بهتر است حذف شود چرا که آسیب به استخوان فک می‌رساند.

پرهیز تاکید کرد: تعلل در انجام ایمپلنت سبب از دست رفتن فرصت درمان ساده خواهد شد و درمان را با پیچیدگی همراه می‌سازد.

به گزارش مهر، وی در ارتباط با دندان مصنوعی گفت: دندان‌های مصنوعی متحرک هستند و افراد مسن زمانی که در دهان آنها گذاشته می‌شود به دلیل حرکت دندان‌ها روی فک تحلیل استخوانی بروز می‌یابد در حالی که ایمپلنت باعث حفظ استخوان فک می‌شود.

پرهیز با اشاره به اینکه مزایای ایمپلنت بسیار زیاد است، افزود:‌ توصیه ما پزشکان به ویژه برای جوان‌ترها این است که نسبت به دندان‌های از دست رفته در زمان مناسب اقدام کنند تا به مرور شاهد تحلیل استخوان فک در آنها نباشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید