چرا ترامپ علاقه ای به پیشرفت ارتباطات ندارد؟

  • کامنت
  • شنبه ۴ اسفند ۱۳۹۷ ۹:۲۵
    کد خبر :493787
ترامپ

آمریکا درحالی‌که از آسیا و اروپا درزمینهٔ توسعه فناوری نسل پنجم تلفن همراه ۵G عقب‌افتاده، ترامپ در توئیتی اعلام کرد نه ۵G بلکه ۶G می‌خواهد!
ترامپ در توئیت خود چنین نوشت: “در ایالات‌متحده در اسرع وقت {فناوری} ۵G می‌خواهم یا حتی ۶G بسیار قدرتمند است، سریع‌تر و حتی هوشمندتر از استاندارد‌های موجود. کمپانی‌های آمریکایی باید اقدامات خود{برای توسعه و پیاده‌سازی} را افزایش دهند، یا اینکه {از دیگران، یعنی چین} عقب بیفتند. هیچ دلیلی وجود ندارد که ما از آن‌ها عقب بیفتیم. ”

“… آینده بسیار روشن است. من می‌خواهم ایالات‌متحده در این رقابت برنده شود، نه با مسدود کردن فناوری‌های پیشرفته‌تر{شاید منظورش ۵G هوآوی باشد}. ما باید در هر چیزی، به‌خصوص وقتی پای فناوری در میان باشد، رهبر{اول و سرآمد} باشیم. ”

به گزارش برنا؛ کارشناسان و البته کاربران در شبکه‌های اجتماعی حرف‌های رئیس‌جمهور را به باد تمسخر گرفته و برخی گفتند ما ۸G و ۱۰G و … می‌خواهیم. {ترامپ پیش‌تر ادعا کرده بود که بیش از هر کس دیگری آی‌تی می‌داند }

سی ان ان در گزارشی از رونمایی از گوشی گلکسی اس ۱۰ فایوجی سامسونگ نام برد و اعلام کرد به دلیل فقدان توسعه شبکه ۵G این گوشی در بسیاری از نقاط آمریکا قابل‌استفاده نیست.

بر این اساس اپراتور ورایزون در ساکرامنتو کالیفرنیا، لس‌آنجلس، هوستون و ایندیاناپلیس تجهیزات فایوجی را توسعه می‌دهد و AT&T فقط چند شهر را پشتیبانی کرده و «اسپرینت» و «تی موبایل» که باهم ادغام می‌شوند، در تلاش برای توسعه فایوجی هستند.

به نوشته سی ان ان آسیا رتبه اول توسعه ۵G را دارد و حتی اروپا نیز از آمریکا در این زمینه توسعه‌یافته‌تر است.

به‌هرحال ترامپ فکر کرده با یک دستور کوچک می‌توان چنین فناوری‌ای را توسعه داد، درحالی‌که مقدمات سخت‌افزاری آن اغلب در دست چین {و بعضاً کره و برخی اروپایی‌ها مانند نوکیا و. } بوده و ترامپ به دلیل ایجاد جنگ تجاری با چین و متهم کردن هوآوی و ZTE به جاسوسی، عملاً تیشه به ریشه این فناوری در آمریکا زده است و حالا بدون پیاده‌سازی ۵G، تقاضای ۶G کرده است و به همین خاطر است که مورد تمسخر کاربران آمریکایی قرارگرفته است.

چرا ترامپ علاقه ای به پیشرفت ارتباطات ندارد؟ + تصویر

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید