داستان‌خوانی بازیگران و مستندی درباره مولانا در نوروز

    کد خبر :493288
برنامه داستان خوانی

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما از تولید برنامه داستان خوانی آثار نویسندگان مختلف توسط بازیگران و مستندی درباره مولانا برای پخش در نوروز ۹۸ خبر داد.

حمید ابراهیمی  درباره برنامه‌هایی که قرار است در نوروز ۹۸ از شبکه چهار سیما پخش شود، گفت: مستند و برنامه‌های ترکیبی برای عید آماده شده است. مجموعه «قصه‌های شب» در مرحله پایانی تولید قرار دارد که در آن خلاصه رمان‌های ایرانی و خارجی توسط تعدادی بازیگر خوانده می‌شود. همچنین انیمیشنی تولید شده که در خلال آن برنامه پخش خواهد شد. در این مجموعه آثاری از چخوف، فریبا وفی و «مدیر مدرسه» جلال آل احمد و آثاری از نویسندگان دیگر توسط فرهاد آییش، علی عمرانی، شیرین بینا، مرحوم حسین محب اهری، نگین صدیق گویا، امیر شهاب رضویان و… خواند خواهد شد. هر رمانی در ۴ یا ۵ قسمت خوانده می‌شود که به مدت ۲۰ دقیقه به روی آنتن خواهد رفت.

او ادامه داد: مجموعه مستندی هم درباره مولانا در کشور ترکیه و ایران قرار است تولید شود که در ۱۰ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای پخش خواهد شد.

مدیر گروه ادب و هنر شبکه چهار سیما درباره تولید تله تئاتر در این شبکه اظهار کرد: هزینه تولید تله تئاتر زیاد است. امیدوارم حداقل چند تله تئاتر را کلید بزنیم و بودجه آن تأمین شود. در واقع قرار بود بودجه‌ای را به تله تئاتر اختصاص دهند و ما منتظریم این اتفاق بیفتد. به نظرم مشکلی نیست که تله تئاتر در شبکه‌های دیگر پخش شود اما تولید تله‌تئاتر از ۷ یا ۸ سال پیش شاید به دلیل عنوان فرهیختگان شبکه چهار، در این شبکه متمرکز شد؛ البته شبکه‌های دیگر هم در گذشته تله‌تئاترهایی تولید می‌کردند. حدود ۴۵۰ تله تئاتر در آن سال‌ها تولید شده اما تولید آن‌ها از سال ۹۰ متوقف شده است.

ابراهیمی درباره رویکرد این شبکه نسبت به جشنواره‌های مختلف بیان کرد: شبکه چهار سیما رویکرد حمایتی به جشنواره‌ها دارد؛ البته در ویژه‌برنامه‌های جشنواره نقد و اشکالاتی هم مطرح می‌شود اما تلاش کردیم جشنواره و حواشی آن را انعکاس دهیم. همچنین سعی کردیم نظرات کارشناسان مربوطه را جویا شویم و درباره آن حرف بزنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید