۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند

    کد خبر :493278
مستمری بگیران

مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور با بیان اینکه ۴۲ میلیون نفر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند، گفت: این سازمان ماهیانه حدود ۶۰۰۰ میلیارد تومان به مستمری بگیران تحت پوشش خود پرداخت می کند.

مهربانو شریعتمداری در آئین تجلیل از کارآفرینان و کارفرمایان نمونه استان مرکزی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی به عنوان یک سازمان بیمه‌ای وظیفه بسیار سنگین و خطیری دارد،گفت: شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه کنونی روی درآمدها و ورودی و خروجی‌های این سازمان تاثیر زیادی گذاشته است و ما در حقیقت با نوعی بحران روبرو هستیم. ما در این سازمان با وجود تمامی مشکلات و انتقاداتی که وجود دارد، تلاش می‌کنیم تا بهترین خدمات را در حوزه درمانی و بیمه‌ای به گروه‌های مخاطب خود ارائه دهیم.

وی ادامه داد: تلاش سازمان تامین اجتماعی بر این است تا با گسترش تعاملات با گروه‌های مخاطب به‌خصوص تشکل‌های کارفرمایی و کارگری، مشکلات را از پیش روی صنعت و تامین اجتماعی بردارد تا بتواند نحوه خدمت‌رسانی خود را بهتر کند.

مشاور امور فرهنگی سازمان تامین اجتماعی کشور با اشاره به شروع فعالیت‌های معاونت تامین اجتماعی در چندین سال گذشته گفت: هدف اصلی این معاونت ارتباط و برقراری تعامل با تشکل‌های کارفرمایی و کارگری است و تلاش دارد تا در کنار برگزاری این نشست‌ها و گردهمایی‌ها بتواند با برپایی کارگاه‌های آموزشی و انجام اطلاع‌رسانی به موقع، سطح اطلاعات و آگاهی مخاطبان خود را افزایش دهد.

وی با تاکید بر اینکه سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌گر کشور است، اظهارکرد: این سازمان در حال حاضر ۴۲ میلیون نفر را در سطح کشور تحت پوشش خود قرار داده است که از این تعداد ۵۸ درصد را جامعه شهری تشکیل می دهد. ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مستمری بگیر در حال حاضر در این سازمان وجود دارد و تامین اجتماعی ماهیانه باید مبلغ ۶۰۰۰ میلیارد تومان را بابت پرداخت مستمری‌ها برای این گروه در نظر بگیرد.

شریعتمداری افزود: از طریق ۳۰۰ واحد درمانی و ۱۰۰ واحد اجرایی که در سراسر کشور مستقر هستند خدمات ۱۸ گانه‌ای طبق قانون مصوب سال ۵۸ به افراد تحت پوشش این سازمان ارائه می شود.

به گزارش ایسنا وی در پایان ابزار امیدواری کرد تا با گسترش خدمات و افزایش کیفیت خدمت‌رسانی، این سازمان بتواند وظیفه سنگینی را که بر دوش دارد به خوبی انجام دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید