کاهش عوارض سکته مغزی به دنبال اجرای طرح 724 در بیمارستان‌ها

    کد خبر :493053

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت گفت: در سال ۹۵ حدود ۵۴ بیمارستان در مراکز استان‌ها برای ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی تحت عنوان کد ۷۲۴ تجهیز شدند که در سال ۹۶ با افزایش ۲۳ مرکز این خدمات بهبود پیدا کرد.

دکتر مهدی شادنوش در یازدهمین کنگره سکته مغزی، گفت: در کشور ما آمار فوت ناشی از سکته‌های مغزی ۲۴ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر است و دومین علت مرگ و میر در بیماری‌های غیر واگیر محسوب می‌شود.

وی گفت: در سال ۹۵ حدود ۵۴ بیمارستان در مراکز استان‌ها برای ارائه خدمات به بیماران سکته مغزی تحت عنوان کد ۷۲۴ تجهیز شدند که در سال ۹۶ با افزایش ۲۳ مرکز این خدمات بهبود پیدا کرد.

شادنوش گفت: علیرغم مرگ و میرهایی که کماکان بر اثر سکته مغزی اتفاق می‌افتد، اثرات و عوارض ناشی از سکته مغزی در دوره اجرای طرح ۷۲۴ کاهش قابل توجهی پیدا کرده است. مسئولین این کمیته به طور مداوم جلساتی را برگزار می‌ کنند و همواره به دنبال اصلاح و بهبود این طرح هستند. دستگاه‌های نیمه سبک مورد نیاز برای این طرح هم با همراهی کمیته در حال تامین است.

رییس مرکز مدیریت پیوند و امور بیماری‌های وزارت بهداشت تصریح کرد: در اجرای این طرح با مشکلات زیادی به خصوص کمبود نیروهای دوره دیده مواجه بودیم و متاسفانه در اجرای اکثر طرح‌های جدید اینگونه موارد وجود دارد که باید برطرف شود. در حال حاضر طرح ‌های زیادی در حال پیگیری و بررسی هستند و به زودی شاهد دستاوردهای این تلاش‌ها و فعالیت‌ها خواهیم بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید