استقرار ناو گروه آمریکا در اقیانوس اطلس برای اعمال فشار بر ونزوئلا

    کد خبر :492672
ناو گروه آمریکا

خبرگزاری رسمی کوبا از تحرکات یک ناوگروه آمریکایی در اقیانوس اطلس در بحبوحه افزایش تنش‌ها با ونزوئلا خبر داد.

نیروی دریایی آمریکا ناو گروه خود در اقیانوس اطلس را (CSG) جهت اعمال فشار و تهدید علیه ونزوئلا در وضعیت عملیاتی قرار داده است.

به نوشته خبرگزاری کوبایی «پرنسا لاتینا» ناوگروهی متشکل از ناو هواپیمابر «یو.اس.اس آبراهام لینکلن» همراه با چهار ناوشکن و یک ناوچه نیروی دریایی اسپانیا که برای شرکت در این عملیات دعوت شده، در حال انجام رزمایش جهت برقراری هماهنگی به منظور استقرار در نقاط از پیش تعیین شده هستند.

به گزارش فارس، نیروی دریایی آمریکایی در این زمینه با انتشار بیانیه‌ای اعلام داشت: «ناو گروه مذکور قابلیت‌های چند منظوره برای عملیات در هر لحظه و هر مکان مورد نیاز را دارد.»

بر اساس گزارش‌های دریافتی، ناوگروه مذکور در روزهای اخیر سعی در ورود به دریای کارائیب داشته است.

در حالیکه هنوز دلایل این ماموریت نابهنگام نا مشخص است، اما این رزمایش در بحبوبه اعمال فشار کاخ سفید علیه دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور ونزوئلا صورت گرفته است.

«دونالد ترامپ» در هفته‌های گذشته ونزوئلا را به حمله نظامی تهدید کرد و از آغاز بحران در این کشور از رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا حمایت کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در سخنانی عصر دوشنبه به وقت محلی گفت که به دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت در ونزوئلا است.

رئیس‌جمهور آمریکا گفت، با وجود این، همه گزینه‌ها محتمل است. او گفت: «در ونزوئلا دنبال انتقال مسالمت‌آمیز قدرت هستیم، اما همه گزینه‌ها محتمل هستند.»

ترامپ با بیان این ادعا که آمریکا به دنبال «احیای دموکراسی» در ونزوئلا است بار دیگر در اظهاراتی مداخله‌جویانه تلاش کرد ارتش این کشور را به نافرمانی از رئیس‌جمهور ونزوئلا ترغیب کند.

وزارت خارجه ونزوئلا در جدیدترین واکنش به اقدام‌های آمریکا در بیانیه‌ای اعلام داشت: « دونالد ترامپ اکنون قصد دارد باصدور دستورهای مستقیم ارتش ونزوئلا را به بی اعتنایی به قانون اساسی کشور تحریک کند، اما این اقدام‌ها نشان می‌دهد که او از روح وفاداری نیروهای مسلح بولیواری ونزوئلا درک درستی ندارد.»

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید