شناسایی ساختمان پزشکان قلابی در قرچک تهران

    کد خبر :492582
پزشک قلابی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک گفت:در چند ماه گذشته در سطح شهرستان یک تا 2 مورد کلاهبرداری از نوع فعالیت پزشکان قلابی در سطح شهرستان وجود داشت که از طریق دستگاه قضایی با آنها برخورد شد.

احمد نورالهی  اظهار کرد: برای فعالیت پزشکانی که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فعالیت می‌کنند، قبل از حضورشان استعلام گرفته می‌شود و دانشگاه حوزه درمان تا زمانی که این پزشکان را تایید نکند، نمی‌توانند طبابت پزشکی را انجام بدهند.

وی گفت: صلاحیت حرفه‌ای پزشکان از طریق سایت و وب سایت نظام پزشکی، به صورت آنلاین برای شبکه های بهداشت در سراسر کشور صادر می‌شود و تا زمانی که این استعلام به صورت آنلاین برای ما ارسال نشود، پزشکان هیچ گونه فعالیتی در مطب‌ها و مراکز درمانی نمی توانند انجام بدهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک ادامه داد: شاید افرادی با مکر و حیله، گواهی طبابت و سند آن را جلب کنند و تا زمانی که شبکه بهداشت و درمان و بازرسان، آن مطب را پیدا کنند زمان بر باشد.

وی خاطر نشان کرد: افراد سودجو کلاهبرداری کرده و سود خود را می‌برد و از طرفی به شهروندان آسیب می‌رساند. مردم در صورت هرگونه تخلف در سطح شهرستان ، می توانند از طریق تماس با شبکه بهداشت اطلاع رسانی کنند تا در کمترین زمان ممکن با آن افراد برخورد جدی صورت بگیرد.

نورالهی تاکید کرد: با هماهنگی دادستانی و با حضور بازرسان شبکه بهداشت و درمان، گشت هایی از سپیده صبح تا تاریکی شب از این مراکز انجام می‌شود و به شهروندان این قول را می‌دهیم که حتی از یک مورد هم چشم پوشی نکنیم.

وی در پاسخ به اینکه چه افرادی در سطح شهرستان این مراکز قلابی را تاسیس کرده‌اند، گفت: افرادی در سطح شهرستان وجود داشتند که از بردن نام آنها معذور هستیم زیرا که برای شبکه بهداشت و درمان، تبعات اجتماعی و سیاسی دارد. همچنین هستند عده ای که گاهی اوقات می‌خواستند شیطنت هایی را انجام بدهند به آنها اعلام شده است که باید طبق مقررات شبکه بهداشت و درمان، کار خود را انجام بدهند که خوشبختانه برخی از این افراد قابل مدیریت هستند.

نورالهی ادامه داد: افرادی که در زیرزمین‌ها فعالیت می‌کنند بسیار خطرناک هستند؛ آن افراد باعث ناهنجاری در بین شهروندان یک شهر می‌شوند و دستگاه قضایی و شبکه بهداشت با شدت فراوان با آنها برخورد می‌کنند و در صورت مشاهده هرگونه مطب ها و مراکز غیر قانونی زیر زمینی از طریق نظام پزشکی با آنها برخورد شده و راهی دادگاه می‌شوند و جعل بودن مطب آنها در بین مردم اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه نظام پزشکی شهرستان قرچک حدود یک سال است که افتتاح شده است و به خوبی کارهای درمانی را انجام می‌دهد، گفت: تمامی پزشکان در بخش دولتی و خصوصی، پروانه فعالیت خود را از این سازمان دریافت می‌کنند و قبل از استعلام از نظام پزشکی، پزشکان هیچ گونه فعالیتی در بخش دولتی و خصوصی در این شهرستان نمی‌توانند انجام بدهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک پیش از این در جمع خبرنگاران گفته، در حوزه بهداشت و سلامت، وزارت بهداشت و دانشگاه شهید بهشتی به تنهایی نمی تواند نقش آفرینی کند و در اصل ۲۵ درصد این مهم سلامت محور و ۷۵ درصد اجتماع محور بوده و با همکاری آحاد جامعه می توان بهداشت و سلامت جامعه را تأمین کرد.

احمد نوراللهی در خصوص شایعه‌های بیشتری از جمله پزشک قلابی و برخی مراکز درمانی غیرقانونی در این شهرستان نسبت به دیگر شهرهای کشور بیان کرد: افرادی شیادگونه، با جعل اسناد به عنوان پزشک در برخی مکان‌ها فعالیت می‌کنند ، ما زمانی می توانیم آنها را رصد و پیدا کنیم که اطلاعاتی از حضور و محل آنها داشته باشیم.

وی تصریح کرد: با هماهنگی که با دادستانی شهرستان انجام داده ایم و نظارت هایی که همکاران بنده در شبکه بهداشت و درمان انجام می دهند ، مراکزی که در سطح شهرستان (مطب یا مرکز درمانی) باید حتما دارای شناسنامه باشند و با دارا بودن این شناسنامه ما می توانیم به خوبی این مراکز درمانی را رصد کنیم.

نوراللهی افزود: مراکز درمانی تا زمانی که شبکه بهداشت و درمان از آنجا بازدید و تایید نکند اجازه هیچ گونه فعالیتی را ندارند و همکاران بنده هر روز در سطح شهرستان این نظارات را انجام می دهند.

وی ادامه داد: هر کسی که بخواهد در این شهرستان مطب یا مرکز درمانی تاسیس کند، در ابتدا مدارک هویتی و علمی آنها رصد خواهد شد، اما در حین این مراقبت ها شاید اتفاقاتی بیفتد، از جمله ساختمان هایی که به عنوان ساختمان پزشکان در سطح شهرستان قرچک معرفی شده بود به عنوان یک چالشی مطرح شده بود.

نوراللهی تصریح کرد: عده‌ای مکان هایی را اجاره می‌دهند و یا به افراد دیگر واگذار می‌کنند که در آن یا پزشکانی وجود دارند و پروانه کسب و طبابت ندارند و یا افرادی بدون تخصص خاصی و نداشتن مدارک علمی طبابت می‌کنند که این افراد به غیر از اینکه کار غیرمجاز انجام می‌دهند بلکه به عنوان مجرم شناسایی می‌شوند.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قرچک گفت: این موارد در شهرستان قرچک در گذشته وجود داشته است و در شهرهای دیگر نیز وجود داشته و دارد، این موارد رصد کامل می‌شود و اگر شبکه بهداشت و درمان مواردی را در سطح شهرستان مشاهد کند و یا گزارشات مردمی به این شبکه منتقل بشود، با هماهنگی دستگاه قضایی برخورد جدی با آنها انجام خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید