فرصتی که «کن» برای فیلمساز ایرانی فراهم کرد

    کد خبر :491818
فیلم کوتاه «وقت نهار»

علیرضا قاسمی کارگردان فیلم کوتاه «وقت نهار» در سی و هشتمین «رزیدانس سینه فونداسیون» جشنواره فیلم کن حضور دارد.

با اعلام جشنواره فیلم کن، نام ۶ فیلمسازی که در دوره سی و هشتم «رزیدانس سینه فونداسیون» شرکت خواهند کرد، مشخص شد و از ایران علیرضا قاسمی که پیش از این با فیلم کوتاه «وقت نهار» نامزد نخل طلای دوره هفتادم این جشنواره بوده است نیز حضور دارد.

«رزیدانس سینه فونداسیون» یکی از بخش های سه گانه‌ سینه فونداسیون این جشنواره است که از سال ۲۰۰۰ توسط ژیل ژاکوب (رییس وقت جشنواره) آغاز به کار کرده است. در هر دوره رزیدانس، ۶ فیلمساز از سراسر جهان انتخاب می‌شوند تا به مدت ۵ ماه در شهر پاریس زیر نظر کارگردانان و تهیه کنندگان فرانسوی، پروژه‌ فیلم بلند سینمایی خود را بنویسند و برای ساخت آن آماده شوند.

تاکنون فیلمسازانی چون لوکرسیا مارتل، لازلو نمس، نادین لبکی، امیلی یانگ در همین بخش نخستین فیلم سینمایی خود را آماده کرده اند.

دوره‌ سی و هشتم رزیدانس جشنواره‌ کن از یکم مارس مصادف با ۱۰ اسفند ماه آغاز خواهد شد و هفدهم آگوست مصادف با ۲۶ مرداد ماه در کمپ تابستانی جشنواره لوکارنو به پایان خواهد رسید.

«رزیدانس سینه فونداسیون» هر سال در ۲ نوبت، ۶ تا ۸ فیلمساز خلاق را از بین داوطلبان از سراسر دنیا انتخاب می کند تا به مدت ۵ ماه در این رزیدانس زندگی کنند و پروژه های خود را گسترش دهند. آنها در این مدت با کارگردانان مهم فرانسوی آشنا می شوند، با تهیه کنندگان فرانسوی طرح های خود را در میان می گذارند و در طول این مدت، سناریو فیلم اول بلند خود را گسترده می دهند و در نهایت برای ساخت فیلم بلند اول خود آماده می شوند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید