جنرال موتورز از دوچرخه برقی برای بازار اروپا رونمایی کرد

  • خودرو
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۹:۳۴
    کد خبر :491723

پس از سرمایه‌گذاری فورد در زمینه خدمات کرایه اسکوتر برقی، جنرال موتورز هم دو مدل دوچرخه برقی برای بازار اروپا عرضه کرد.

صنعت خودرو طی سال‌های اخیر با چرخشی معنادار به سمت خودروی الکتریکی و محصولات برقی حرکت می‌کند. پیش‌بینی می‌شود که طی دهه‌های آینده فراگیری خودروی برقی بیشتر از محصولات متداول بنزینی و احتراق داخلی شود و یکی از دلایل چنین نظریه‌ای، کاهش فروش خودروهای احتراقی و در مقابل افزایش فروش خودروهای برقی در بازار جهانی است. این موضوع باعث شده تا خودروسازان بزرگ جهان به‌دنبال بازارهای جدید با محصولات متنوع باشند و درکنار خودرو، به تولید محصولاتی متفاوت بروند.

یکی از این خودروسازان، جنرال موتورز است که طی سال‌های اخیر به سمت تولید محصولات برقی حرکت می‌کند و چند روز قبل خبر از محصول جدیدی داد که نشان از استراتژی این شرکت دارد. جنرال موتورز به‌تازگی اعلام کرد که نام تجاری دوچرخه الکتریکی این شرکت «Ariv» نامیده می‌شود و طی سه‌ماهه دوم سال ۲۰۱۹ در اروپا به فروش می‌رسد.

جنرال موتورز اعلام کرد که دو مدل دوچرخه الکتریکی تحت برند Ariv عرضه می‌کند؛ اولی دوچرخه برقی جمع‌وجور (با نام Meld) و دومی نوعی دوچرخه برقی تاشو (به‌نام Merge) به شمار می‌رود و هر دو در کشورهای اروپایی مانند آلمان، بلژیک و هلند به فروش می‌رسند. دلیل چنین انتخابی برای بازار مصرف، رواج و محبوبیت دوچرخه‌های برقی مجهز به باتری لیتیوم-یونی عنوان شده است.

دوچرخه‌سواران می‌توانند باتری‌های دوچرخه الکتریکی Ariv را در عرض سه ساعت‌و‌نیم شارژ کنند و با یک‌بار شارژ، مسیری بالغ بر ۶۴ کیلومتر را بپیمایند. قیمت دوچرخه الکتریکی جنرال موتورز مدل Meld حدود ۳،۱۶۵ دلار خواهد بود؛ درحالی‌که مدل Merge با قیمت ۳،۸۴۳ دلار به فروش خواهد رسید. قیمت این مدل‌ها در آلمان پایین‌تر است و برای مشتریان به ترتیب ۳۱۰۶ و ۳۷۸۴ دلار هزینه در بر خواهد داشت.

جنرال موتورز اولین‌بار برنامه‌های خود را برای تولید و فروش دوچرخه برقی در پاییز امسال اعلام کرد. این شرکت همچنین در بازار خودروهای الکتریکی هم حضور یافته است و با شورولت بولت به قیمت تقریبی ۳۶ هزار دلار با شرکت‌های دیگر رقابت می‌کند. خودروساز بزرگ دیترویت هنوز هیچ برنامه‌ای برای ورود به بازار اسکوتر برقی و موتورسیکلت ندارد. در همین حال رقیب آمریکایی آن یعنی فورد، پاییز امسال سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیون دلاری برای خرید و تصاحب شرکت اسپین انجام داد؛ اسپین شرکتی مستقر در سانفرانسیسکو است که اسکوتر الکتریکی به مشتریان اجاره می‌دهد.

درحالی‌که عدم اطمینان از بازار در حال تغییر کنونی به دغدغه‌ی اساسی خودروسازان تبدیل شده است، سازندگان بزرگ به گسترش محصولات موجود در خط تولید و تنوع محصول روی آورده‌اند. جنرال موتورز و فورد تلاش می‌کنند که در بازه زمانی کنونی که سلیقه‌ی مشتریان و مصرف‌کنندگان در بازار در حال تغییر است، به سمت تولید اسکوتر، خودروی الکتریکی، خدمات اشتراک سواری و خودرو خودران حرکت کنند. حتی هارلی دیویدسن از مدل مفهومی دوچرخه سبک‌وزن برقی رونمایی کرده است.

گرت نلسون تحلیلگر مؤسسه CFRA در این زمینه گفت:من فکر می‌کنم جنرال موتورز و فورد در جستجوی فرصت‌های حمل‌ونقل هستند، زیرا فروش عمومی خودرو کاهش یافته است. ما می‌بینیم که جنرال موتورز دوچرخه برقی تولید می‌کند و فورد نیز اخیراً در اسپین سرمایه‌گذاری کرده است و این را می‌توان به‌عنوان تلاش جدی برای تجدیدنظر در شیوه بازاریابی، طیف مصرف‌کنندگان و ویژگی‌های جمعیت‌شناسی قلمداد کرد. زیرا الگوهای نسل‌های آینده در خرید خودرو و سایر محصولات، تفاوت زیادی با نسل‌های پیشین دارد.

با ظهور کسب‌وکارهای جدید در حوزه حمل‌ونقل مانند خدمات اشتراک سواری و کرایه خودرو، برخی صاحب‌نظران ادعا می‌کنند شاید روزی برسد که مصرف‌کنندگان دیگر تمایلی به خرید خودرو جدید نداشته باشند. این تغییری است که خودروسازان از آن هراس دارند و از پیش خود را برای رسیدن چنین روزی آماده می‌کنند.

گرت نلسون در ادامه توضیح داد:تولیدکنندگان خودرو بسیار نگران پیامدهای این تغییر مداوم در سلایق مصرف‌کنندگان هستند؛ به‌ویژه با گسترش کسب‌وکار شرکت‌های اوبر، لیفت و سایر استارتاپ‌های این حوزه که چند سال پیش در دسترس نبودند، ترس خودروسازان از ویژگی‌های جمعیت‌شناسی افزایش یافته است. آن‌ها از این می‌ترسند که نسل آینده به هیچ وجه نیازی به خرید خودرو نداشته باشد یا حتی اصلا احساس نیاز برای خرید خودرو نکند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید