شکایت سازمان برنامه از یک نماینده مجلس

  • سیاسی
  • سه شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ ۱۲:۲۰
    کد خبر :491613

سازمان برنامه نامه دیوان محاسبات را بعنوان سند حقانیت خود منتشر کرد. این نامه گویای آن است که عدم واریز ۱.۱میلیارد دلاردرآمدهای نفتی به صندوق توسعه ملی ارتباطی به سازمان برنامه ندارد.

چندی پیش احمد علیرضا بیگی، نماینده مجلس اعلام کرد: چندی قبل تعدادی از نمایندگان مجلس در نامه‌ای به رئیس‌جمهور نسبت به عدم تعیین تکلیف ۱۶ هزار میلیارد تومان و یک میلیارد و ۱۷۷ میلیون دلار از درآمدهای نفتی انتقاد کردند. این مبالغ باید از محل فروش نفت و گاز به صندوق توسعه ملی واریز می شد اما تا امروز تکلیف آن مشخص نیست لذا از رئیس جمهور خواستیم حسب تکلیفی که ملت ایران بر دوش وی گذاشته اند، تکلیف این منابع را مشخص کنند. انتظار این بود که در قانون بودجه سال ۹۷ و یا ۹۸ تکلیف این مبالغ مشخص می شد.

به گفته این نماینده مجلس، دیوان محاسبات دراین خصوص از آقای نوبخت، تحقیق کرده است و گویا پرونده ایشان به قوه قضائیه ارسال شده است.

سازمان برنامه و بودجه بلافاصله این خبر را تکذیب کرد و امروز نیز نامه معاون دیوان محاسبات را بعنوان سند حقانیت خود منتشر و اعلام کرد که از نماینده مذکور شکایت خواهد کرد.

انتشار نامه معاون دیوان محاسبات بعنوان سند حقانیت

امروز سازمان برنامه نامه ای از دیوان محاسبات را منتشر کرده است که نشان می دهد ابهام در مورد عدم واریز درآمدهای مذکور نفتی ارتباطی به سازمان برنامه ندارد. به استناد همین نامه، سازمان برنامه اعلام کرده که قصد دارد از احمد علیرضا بیگی به جرم نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی شکایت کند.

در نامه‌ای که سازمان برنامه امروز آن را به عنوان سند حقانیت خود منتشر کرده است، صادق منتی نژاد معاون حقوقی، مجلس و تفریغ بودجه دیوان محاسبات خطاب به ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور آمده است:

بازگشت به نامه شماره ۵۷۱۹۷۱ مورخ ۹۷/۱۱/۱۵ موضوعات عنوان شده در نامه مذکور هیچ ارتباطی به سازمان برنامه و بودجه و به تبع آن ریاست محترم آن سازمان ندارد.

به گزارش مهر ،پرونده های مربوط به موارد مطرح شده مرتبط با دستگاه های اجرایی ذیربط کی باشد که در دادسرای دیوان محاسبات در حال رسیدگی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید