لاریجانی و ظریف با وزیر خارجه چین دیدار کردند

    کد خبر :491530

وزیر خارجه چین امروز سه شنبه در پکن با هیات اعزامی ایران به ریاست رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور وزیر خارجه ایران دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

منابع رسانه‌ای از دیدار و رایزنی هیات عالی رتبه اعزامی ایران به پکن با وزیر خارجه چین درباره روابط دوجانبه و مسائلی از قبیل برجام خبر دادند.

بنا بر نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، در ادامه رایزنی‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ با ایران (توافق برجام)، وزرای خارجه چین و ایران دیدار کردند.

در گزارش این رسانه آمریکایی آمده است: «وانگ یی وزیر خارجه چین روز سه‌شنبه در پکن با محمد جواد ظریف که ریاست هیات عالی رتبه اعزامی (به چین) را برعهده دارد، دیدار کرد؛ هیاتی که علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، وزرای اقتصاد، نفت و رئیس بانک مرکزی ایران را شامل می‌شود».

آسوشیتدپرس در حالی از ریاست ظریف بر هیات اعزامی به پکن خبر داده که وزیر خارجه ایران همراه با لاریجانی به پکن سفر کرده و ریاست این هیات بر عهده او نیست.

پیشتر روز دوشنبه (دیروز) «بهرام قاسمی» سخنگوی وزارت خارجه ایران، در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره سفر علی لاریجانی به چین گفته بود: چین یکی از شرکای ما در حوزه‌های مختلف بوده و خواهد بود و حجم همکاری‌های ما بسیار است.

وی افزود: امیدوارم سفر آقای لاریجانی به پکن که در رأس یک هیأت بلندپایه سیاسی و اقتصادی انجام شده و یک سفر پارلمانی و تنها برای رایزنی‌های پارلمانی نیست، بتواند کمک بیشتری به روان شدن هر چه بیشتر این همکاری‌ها کند. این سفر مهمی است به خصوص با ترکیب هیأتی که ایشان را همراه می‌کنند و ملاقات‌هایی که در آنجا طراحی شده است و نتایج آن ان‌شاءالله برای کشور و مردم سودمند باشد.

به گزارش فارس ،وبگاه خبری مجلس شورای اسلامی روز گذشته گزارش کرده بود که بیژن نامدار زنگنه وزیر نفت، فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی، غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس و فریدون حسنوند رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، علی لاریجانی و محمد جواد ظریف را در این سفر همراهی می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید