آمریکا در کره شمالی «دفتر دیپلماتیک» تاسیس می‌کند

    کد خبر :491522

مقام ارشد آمریکایی از تلاش‌های واشنگتن برای ایجاد دفتر دیپلماتیک در کره شمالی به نشانه بهبود در روابط فی‌مابین خبر داد.

آمریکا تصمیم گرفته در اقدامی به نشانه گرم شدن روابط با کره شمالی، در این کشور «دفتر دیپلماتیک» تاسیس کند.

وبگاه «وکس» دوشنبه به نقل از یک مقام ارشد دولت آمریکا نوشت که واشنگتن خواهان حضور یک دیپلمات ارشد در کره شمالی برای برپایی دفتر دیپلماتیک در این کشور است تا نقش «شبه سفارتخانه» اما با عملکرد بسیار پائین را ایفاء کند. واشنگتن امیدوار است پیونگ یانگ نیز در اقدام متقابل نمایندگان خود را به آمریکا اعزام کند.

این مقام آمریکایی گفته است که دولت این کشور نسبت به علاقه مندی کره شمالی در این زمینه مطمئن نیست و این اتفاق بستگی به توافق محتمل بین «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی دارد که قرار است اواخر ماه جاری در ویتنام با هم دیدار کنند.

به نوشته این وبگاه، قرار بود تاسیس دفتر دیپلماتیک در سال 1992 صورت گیرد اما بعدها با سرنگون شدن یک بالگرد آمریکایی از سوی کره شمالی، این ماجرا به طور کل منتفی شد.

بر اساس این گزارش، واشنگتن به تازگی تلاش‌های سازمان ملل متحد برای احیای بخشی از تردد هوایی بین‌المللی کره شمالی را ناکام گذاشته است.

به گزارش فارس ،خبرگزاری «رویترز» به نقل از منابع آگاه گزارش کرد که آمریکا مانع از تلاش‌های سازمان ملل در بهبود خطوط پرواز خارجی کره شمالی و بازگشایی بخشی از مسیرهای بین‌المللی این کشور شده است.

یکی از این منابع آگاه به رویترز گفته است که این اقدام آمریکا بخشی از تلاش‌های این کشور در حفظ فشار تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ در آستانه دیدار دوم سران دو کشور ست.

سران آمریکا و کره شمالی برای اولین بار در ژوئن (خرداد) سال گذشته میلادی در سنگاپور دیدار و توافق کردند در ازای خلع سلاح اتمی کره شمالی، تحریم‌ها علیه این کشور برداشته شود اما با گذشت زمان بن بستی در روند مذاکرات آمریکا و کره شمالی ایجاد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید