هوای تهران امروز سالم است

    کد خبر :491473

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با اشاره به اینکه کیفیت هوای تهران طی امروز (۳۰ بهمن) در شرایط سالم قرار دارد، گفت: وزش باد در برخی ساعات پراکندگی غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

حسین شهبازی  اظهار کرد: بر اساس نتایج حاصل از پیش‌بینی وضعیت هواشناسی در ایستگاه مهرآباد، به‌تدریج همراه با افزایش میزان ناپایداری جوی طی امروز (۳۰ بهمن) در برخی ساعات به‌ویژه بعد ازظهر بر میزان ابرناکی و سرعت وزش باد افزوده می‌شود.

وی با بیان اینکه این شرایط جوی تا صبحگاه فردا (۱ اسفند) کمابیش ادامه دارد، تصریح کرد: برخی ساعات این روز همراه با وزش باد به بزرگی بالاتر از ۵ متر بر ثانیه است. این شرایط پابرجا نیست و با تغییر وضعیت جوی در طول روز، رفته رفته از سرعت وزش باد کاسته می‌شود.

به گفته شهبازی تا روز آینده دما هوا در پایتخت روند کاهشی دارد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا طی امروز (۳۰ بهمن) وضعیت کیفی هوای بیشتر مناطق شهر تهران در شرایط سالم است،اظهارکرد: وزش باد در برخی ساعات پراکندگی غلظت آلاینده‌ها را به دنبال دارد.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران در ادامه گفت: انتظار می‌رود تا صبحگاه فردا (۱ اسفند) شرایط مطلوب کیفیت هوا در بیشتر مناطق پایتخت برقرار باشد و در طول روز همراه با کاهش میزان ناپایداری جوی به تدریج بر غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق افزوده می‌شود.

شهبازی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای ۲۴ ساعت گذشته تهران منتهی به ۸ صبح امروز با میانگین ۵۲ در شرایط سالم قرار داشت، اظهار کرد: کیفیت هوای هم اکنون پایتخت نیز با میانگین ۷۱ همچنان در شرایط سالم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید