چرا نمی‌توانید عاشق بشوید؟

    کد خبر :489753
شبکه‌های اجتماعی،

امروزه با وجود توسعه‌ی شبکه‌های اجتماعی، تنهایی به طرز عجیبی فراگیر شده است. تقریبا نیمی از افراد بزرگسال به سختی می‌توانند شریک زندگی برای خود پیدا کنند. در این مطلب به شما می‌گوییم چرا بعضی از افراد انگار هرگز نمی‌توانند روابطی محکم و عاشقانه برقرار کنند.

ایده آلیست هستید

هر کسی نظر خودش را درباره یک رابطه درست و کامل دارد: یک نفر ممکن است با تماشای یک فیلم رومانتیک انگیزه بگیرد و یک نفر دیگر هم ممکن است با خواندن یک کتاب، انگیزه‌ی عشق و عاشقی پیدا کند. اما رویایی که بیشتر افراد دارند این است: داستانهای عاشقانه را به واقعیت تبدیل کنند. متاسفانه خیالات و رویاها گاهی توسط واقعیت درهم کوبیده می‌شوند. در واقع چیزی به اسم رابطه‌ی ایده آل وجود ندارد و هیچ زوجی کامل نیستند. شما باید درک کنید که همسر شما یک انسان حقیقی است، نه یک شخصیت که از کتاب بیرون آمده است. بنابراین بپذیرید که درست مانند شما و هر انسان دیگری، نقاط قوت و ضعف خودش را دارد.

برای خودتان ارزش قائل نیستید

احترام گذاشتن به خودتان و دیگران اساس هر رابطه‌ای است که شامل رابطه‌ی عاشقانه نیز می‌شود. آیا شما واقعا می‌توانید عاشق کسی باشید که برای خودش احترام و ارزش قائل نیست؟ چنین رابطه‌ای بیشتر بر اساس احساس گناه بوده و به نفع هیچکدام از دو طرف نیست. شما باید حامی درون خود را پیدا کنید تا کمک‌تان کند وقتی افسرده و اندوهگین هستید از این حالت رها شوید. این حامی درونی شما می‌تواند دست آوردهای‌تان، علاقه مندی‌های‌تان، دانش‌تان و یا اصولی باشد که به آنها اعتقاد دارید؛ هر چیزی که برای‌تان مهم است و هر چیزی که یاری‌تان می‌کند ارزش و اعتبار خودتان را ببینید می‌تواند حامی درونی‌تان باشد. اجازه ندهید هیچکس شما را در مورد اهمیت و احترام خودتان به شک بیندازد. وقتی اول خودتان را بشناسید، برای خودتان ارزش قائل باشید و از خودتان حمایت کنید، عشق خودش خواهد آمد.

حریم شخصی دیگران را نادیده می‌گیرید

بعضی‌ها عقیده دارند با تکنیک‌های فریب کارانه می‌توانند به حل مشکلی در رابطه کمک کنند. اما هیچکس دوست ندارد فریب بخورد یا حتی بدتر، هیچکدام از ما دوست نداریم کسی سعی در تغییر دادن ما داشته باشد. در هر رابطه‌ای باید حد و حدودهایی وجود داشته باشد. حد و حدود ما جایی به پایان می‌رسد که حد و حدود دیگران شروع می‌شود. اگر رفتاری از همسرتان را دوست ندارید و او هم این را می‌داند اما همچنان تمایلی به تغییر ندارد، این شما هستید که باید تصمیم بگیرید: در این رابطه بمانید یا ترکش کنید. تغییر دادن کسی که نمی‌خواهد تغییر کند غیرممکن است.

نمی‌توانید ببخشید

همه اشتباه می‌کنند و شما هم اشتباه می‌کنید. اما گاهی وقتی مرتکب خطایی می‌شوید دیگر نمی‌توانید اعتماد از دست رفته را برگردانید، حتی اگر کاملا مطمئن باشید که این اشتباه دیگر تکرار نخواهد شد. ما اغلب در قضاوت دیگران سخت گیری می‌کنیم اما در قضاوت و ارزیابی خودمان سهل گیریم. سعی نکنید خودتان را مجبور کنید چیزی را که با آن مخالفید بپذیرید، اما همزمان خوب است که دست از قضاوت نیز بردارید. حتی اگر احساس می‌کنید یک حرکت یا رفتار طرف مقابل شما را بینهایت دلخور و عصبانی کرده، و رابطه‌تان برای شما مهم است، پس به او فرصت بدهید تا اشتباهش را جبران کند.

هنوز برای شروع یک رابطه آماده نیستید

خیلی از ما به اشتباه باور داریم که این فقط عشق است که به ما شادی و لذت می‌دهد. اما از این غافلیم که پیش از شروع یک رابطه جدی ابتدا باید نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی را که ذهن‌مان را مشغول کرده‌اند حل و فصل کنیم. بعضی وقتها فقط لازم است تنها باشید تا بتوانید خود را تصحیح کنید و شادی را پیدا کنید، مخصوصا قبل از اینکه رابطه‌ای را شروع کنید. قرار نیست بعدها هر وقت دچار سختی‌ و مشکلات شدید، فقط به شانه‌های طرف مقابل‌تان تکیه کنید. شما به یک اراده‌ و اعتماد بنفس متعادل نیاز دارید تا برای شروع یک رابطه جدی آماده شوید.

خودخواه هستید

خود خواهی آدمها یکی از دلایل طلاق و جدایی است. کسی که فقط به خودش و نیازهای خودش توجه می‌کند، عشق و عاطفه میان خود و طرف مقابلش را نابود می‌کند. افراد خود خواه باید بفهمند که دنیا دور آنها نمی‌چرخد، مخصوصا اگر به دنبال یک رابطه موفق و پایدار هستند!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید